petshop
petshop

                   

  1. Türkiye'nin en büyük Muhabbet Kuşu Forumuna Hoşgeldiniz
    Eğer sitemize yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, lütfen öncelikle Forum Kurallarını okuyunuz. Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için Kayıt olmalısınız. Üye olmayanlar forumumuzdan yararlanamazlar.
    Eğer zaten kayıtlı kullanıcı iseniz, lütfen kullanıcı adınız ve şifreniz ile, Giriş yapınız. (Sitemize üyelik ücretsizdir)

    Notu Gizle

Erkek kuş dişi kuşu zorla yumurtadan kaldırıyor. Ustalar yardım.

Konusu 'Muhabbet Kuşu Diğer Sorular' forumundadır ve Tuğrul KAYA tarafından 2 Haziran 2013 başlatılmıştır.

  1. Tuğrul KAYA
    Çevrimdışı

    Arkadaşlar 2-3 gün sonra yumurtalar çatlayacak fakat benim erkek kuş huy çıkardı başıma. Dişi kuşu artan sıklıkta yuvalıktan çıkarıyor. Dün başladı buna bu gün dahada dozajını artırdı. Resmen yuvalığa girip çığırtkanlık yaparak , zorla dişi kuşu dışarı çıkarıp kur yapmak istiyor. Dişi kuşum çok uysal. Yem bile yemesine izin vermiyor nerdeyse, sürekli dürtüyor...Yumurta yavru bırakmayacak bu gidişle.
    Sizce ne yapmalıyım? müdahale edeyimmi? kafes ayırayımmı?

    Ustalar cevap verirse sevinirim gerçekten zor durumdayım.
     
  2. Mert KOZALI
    Çevrimdışı

    Mert KOZALI New Member

    Katılım:
    28 Şubat 2013
    Mesajlar:
    663
    Beğenileri:
    0
    Kafesi ayırın bence eğer yuvada böyle şeyler yapmaya devam ederse aralarında kavga çıkabilir yuvalığa yakın biryere yem&suluk koyun anne karşılar ihtiyacını diye düşünüyorum
     
  3. Berrin YASMİN
    Çevrimdışı

    Berrin YASMİN New Member

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesajlar:
    1.462
    Beğenileri:
    0
    mert kardeşimle aynı fikirdeyim inşallah sorunsuzca yavrularınız çıkar ve büyür.
     
  4. Mehmet ŞEKER
    Çevrimdışı

    erkeği ayırın. dişinin kafesine mama da koyun.
     
  5. Tuğrul KAYA
    Çevrimdışı



    Afedersiniz sinirden böyle yazıyorum; benim erkek gerizekalı. Kuluçka süresi boyunca dişi hep kendi beslendi, bi halt yediği yok erkeğin. Arada canı isterse 3-5 tohum kusuyor. Aklı fikri uçkurunda.Ayırsam ne olacak? dişi için değişen hiç bir şey yok, zaten kendi geldi bu günlere.
    Yumurtalar bu kadar kalkmaya iyi sağ kaldılar ( ilk günden beri dişi yemini kendi çıkıp yiyor)
    Nese evde yedek kafes var ona koyacağım, dişi yavrulara baksın yeter zaten erkek umurunda değil yavrularından (yumurtalarından) başka hiç bir şey görmüyor gözü. Kızmıyor bile erkeğe anlamadım bu kadar uysal olmalımı :D ulan git ağzını burnunu dağıt erkeğin , ne kaldırıyorsun yumurtadan de...Yumurtaya dokunuyorum bana bile bişi demiyor geliyor yatıyor yumurtaya. Tavuk gibi bişi çıktı.

    Benim erkek kuş insana alışkın ve acemi bir kuş sanırım birazda onun etkisi var bu şekilde gerizekalılık yapmasında. Hayır akraba evliliğide olabilir töbe töbe. Sinirlerim bozuldu 3-4 gün kala olaya bak. Dışarda sürtüyor şimdi erkek. Soytarılık yapıyor kafese alayım diye ama almayacağım Sürünsün.
     
  6. Ali Alp ÇOŞAN
    Çevrimdışı

    Ali Alp ÇOŞAN Active Member
    Altın Üye

    Katılım:
    30 Ocak 2013
    Mesajlar:
    1.168
    Beğenileri:
    1
    Erkek beslemiyorsa onu kafesten ayırın yumurtalardan çıkıp yavruları büyütünce yeniden koyarsınız dişiniz bahsettiğiniz gibiyse çok şanslısınız :)
     
  7. Tuğrul KAYA
    Çevrimdışı

    Balkondaki kafesi gecenin bir yarısı çıkardım, temizledim. Suluk çıkmadı :( nese yarın da suluk bulurum. Resmini çekip yükleyeceğim; şimdi ana kafese koydum erkeği yuvalığın deliğinden bakıyor içeri. Ne meraklı çıktı yav. Ben bu dişi kuşun yerinde olsam ağzını burnunu dağıtırım. Bu ne be.
    Maşallah diyeyim dişi kuşum değişik:) yuvalığı yukardan açarım hemen kalkar yumurtalardan (2 gündür müsade etmiyor sadece bakıyor) ben kontrolümü yaparım o tekrar içeri girip yatıyor. Bir iki kere elime aldım dişiyi (ayağı takılmıştı yuvalıkta) herhangi bir şeyi varmı diye kontrol ettim hiç bi saldır ne bileyim ürk, tık yok. erkek de zaten o nedenle bu halde YÜZ BULDU. Tekrar içeri girmeye çalışıyor (yuvalığa) vee girdi ( online anlatıyorum) dişiyi dürtüyor şimdide çıksın diye...
    Hay Allah'ım ya çıldıracam...
     
  8. Ali Alp ÇOŞAN
    Çevrimdışı

    Ali Alp ÇOŞAN Active Member
    Altın Üye

    Katılım:
    30 Ocak 2013
    Mesajlar:
    1.168
    Beğenileri:
    1
    Mama vermeyi daha doğrusu kızıştıracak şeyleri kesin hiç vermeyin,havuçtur nijerdir vs :)
    Aklıma şimdi geldide erkeği ayırıp 1 günlüğüne bir kafese alsak yemine suyuna şap atsak asker misali :D
     
  9. Tuğrul KAYA
    Çevrimdışı

    Aslında düşündümde erkek acemi , bi yavru çıksın bakalım ozamanda mallığa devam ederse 30 gün dişinin yüzünü göremez.
    Teşekkür ederim arkadaşlar yardım ve destekleriniz için , sinir krizi geçirmek üzereydim. En azından artık ne yapacağımı biliyorum.
     
  10. Mert KOZALI
    Çevrimdışı

    Mert KOZALI New Member

    Katılım:
    28 Şubat 2013
    Mesajlar:
    663
    Beğenileri:
    0
    Dişi yüzünü göremez dediniz ama anladığım kadarıyla erkek birazcık sapık kendi kendine yapmasın birşeyler :) bu arada petlerde var yavru maması isterseniz alabilirsiniz isterseniz hazırlayabilirsiniz :)
     
  11. Tuğrul KAYA
    Çevrimdışı

    Sapık ötesi. Şu bir gerçek onu gördüm. Kuş evcil ise kesin kafadan sakat oluyor. yav yavrusu olacak kafesi açtım kafama konmuş
    cicikuş babacık , lan bebe, aşkım , hahahhahah çok komik diyor, elime kur yapıyor. Nasıl bir sapık çıktı.
    Şap olayını gündeme alacağım sanırım. Şimdide dişi kuşu besliyor (aslında iş istek belgesi açıyor adi)
    Ben sinir oldum erkek kuşa, kafasını ısırabilirim...
     
  12. Mert KOZALI
    Çevrimdışı

    Mert KOZALI New Member

    Katılım:
    28 Şubat 2013
    Mesajlar:
    663
    Beğenileri:
    0
    :) Umarım yavrular doğunca aklı başına gelir benim yavruların babası besliyor onlara yem kırmayı öğretiyor kaşıyor :D bizimde anneden hayır yok
     
  13. Sercan Topcu
    Çevrimdışı

    Erkek kuşu kızdıracak bir etmen varmi? Yemde nijer vs.tohum olarak yada manada havuç vs varmı? Anlattığıniz gibiyse erkek disiye rahatsızlıktan başka birşey vermiyor,ayirmamaniz hata.Yavrular çıktığında sıkıntı çıkarabilir
     
  14. Tuğrul KAYA
    Çevrimdışı

    Hic bir sey yok. Normal yem ve cesme suyu...
     
  15. Hakan GÖLGE
    Çevrimdışı

    kardeşim o kadar salaksa kuş aynı kuluçkadan çıkan kuşların çoçuğu olabilir yani akraba evliliği :D siz erkeği ayırın dişi kuşa hergün mama verin 7-8 saat sonra alın yemini suyunu yakın bir yere koyun dişiyi iyi besleyin yeticektir :) bende 3 aydır herşeyini yapıyorum bi yumurta alamadım değerini bil yumurtaların :D
     
  16. Hakan ŞAHİN
    Çevrimdışı

    Hakan ŞAHİN New Member

    Katılım:
    8 Şubat 2013
    Mesajlar:
    296
    Beğenileri:
    0
    kuş size bağlanmış bu yüzden olabilirr çünkü eş tutmuş kuşun konuşmayı kesip eşine ilgi göstermesi lazım
     
  17. Tuğrul KAYA
    Çevrimdışı

    Evet erkek kuş biraz düşgün bana... ancak yavruda onun çiftleşirken gördüm keratayı, baksın yavrularına...
     
  18. Ali Alp ÇOŞAN
    Çevrimdışı

    Ali Alp ÇOŞAN Active Member
    Altın Üye

    Katılım:
    30 Ocak 2013
    Mesajlar:
    1.168
    Beğenileri:
    1
    Besliyorsa rahatsız etsede ayırma abi,yorumları filan okudum elleme dursun :)
     
  19. Adanali
    Çevrimdışı

    Adanali New Member

    Katılım:
    23 Mart 2013
    Mesajlar:
    169
    Beğenileri:
    0
    benim dişi kuş gibi düşman basına vermesin :D şanslısın arkadasım :
     
  20. Tuğrul KAYA
    Çevrimdışı

    ne yaptiki ?
     

Sayfayı Paylaş

Kullanıcılar bu sayfayı, aşağıdaki kelimeleri arayarak buldu :

  1. erkek muhabbet kusu disi kusu rahat birakmiyor