petshop
petshop

                   

  1. Türkiye'nin en büyük Muhabbet Kuşu Forumuna Hoşgeldiniz
    Eğer sitemize yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, lütfen öncelikle Forum Kurallarını okuyunuz. Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için Kayıt olmalısınız. Üye olmayanlar forumumuzdan yararlanamazlar.
    Eğer zaten kayıtlı kullanıcı iseniz, lütfen kullanıcı adınız ve şifreniz ile, Giriş yapınız. (Sitemize üyelik ücretsizdir)

    Notu Gizle

Kaplumbaga

Konusu 'Muhabbet Kuşu Diğer Sorular' forumundadır ve Kağan Köse tarafından 27 Haziran 2014 başlatılmıştır.

  1. Kağan Köse
    Çevrimdışı

    Merhaba. Su kaplumbagalarina ilgi duyan var mi..
     
  2. Kabardey
    Çevrimdışı

    Kabardey Guest

    Çocukluk yaşlarımda iki kere besledim. Ne yazık ki yaşamıyorlar şu an. Ama ilgim vardır ve haklarında mütevazi seviyede bilgiye sahibimdir. Çok güzel hayvanlar.
     
    #2 Kabardey, 27 Haziran 2014
    Son düzenleyen: Moderatör: 27 Haziran 2014
  3. selen canaydın bedel
    Çevrimdışı

    Katılım:
    25 Mart 2013
    Mesajlar:
    2.366
    Beğenileri:
    6
    elimden mama yiyordu benim kerata ah ah :( Allah rahmet eylesin şimdi çok uzaklarda beni seyrediyordur :(
     
  4. Kağan Köse
    Çevrimdışı

    Yani iste bende gerekli ekipmanlari olan birine vericemde birde burda sorayim dedim. Sahiplendirmek istiyorum cevrenizde evinde gerekli kurulumu olupta sahiplenmek isteyen varsa vericem yardim edin bana. Bi ay icinde adaya gitmem gerek ve sadece kusumu goturcem akvaryumu ve kapluslarimi napicam bilmiyorum :(
     
  5. Levent ACAR
    Çevrimdışı

    Levent ACAR Well-Known Member

    Katılım:
    8 Aralık 2013
    Mesajlar:
    13.798
    Beğenileri:
    75
    Kaplumbağa beslemek zor bişey olmasa gerek. Yemni veriyorsun, temizliğini yapıyorsun, daha da bişi yok. Arkadaşlarda var bi tane 3-4 senedir bakıyorlar adı Ercüment. Çok dayanıklı maşallah. :)
     
  6. Kağan Köse
    Çevrimdışı

    Göründüğü gibi kolay degil. Neyde besliyolar peki
     
  7. Levent ACAR
    Çevrimdışı

    Levent ACAR Well-Known Member

    Katılım:
    8 Aralık 2013
    Mesajlar:
    13.798
    Beğenileri:
    75
  8. Erman ARSLAN
    Çevrimdışı

    Erman ARSLAN New Member

    Katılım:
    25 Kasım 2013
    Mesajlar:
    389
    Beğenileri:
    0
    Su kaplumbağası değil ama kara kaplumbağası besliyorum, Çok eğlenceli bir hayvan değil ama annem çok seviyor :)
     
  9. Kağan Köse
    Çevrimdışı

    Levent bey biz ona ölüm fanusu diyoruz. Kuslar kadar bilgi sahibo degilsiniz bence. Bi arastirin lutfen su kaplumbagasi nasil beslenir ve sartlari nelerdir. Dikkat ederim olum fanusu.. bence siz o besleyenlerede soyleyinde bi an once rahata kavussun hayvanlar. Yazık

    -- MUHABBETKUSU.COM.TR; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 01:15 -->-> Daha önceki mesaj 01:14 --

    Ya ben napicam kapluslarimi yaa bilemedim :(
     
  10. Erman ARSLAN
    Çevrimdışı

    Erman ARSLAN New Member

    Katılım:
    25 Kasım 2013
    Mesajlar:
    389
    Beğenileri:
    0
    İstanbulda olanlar içinden sahiplenecekler çıkacaktır bence. Şimdi pek kimse yok ama yarın isteyen olur bence.
     
  11. Gizem Koca
    Çevrimdışı

    Gizem Koca New Member

    Katılım:
    22 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    91
    Beğenileri:
    0
    Aslinda kaplumbaga icin cok kotu bir ortam o plastik kaplar. Akvaryumda beslenmesi suyunun derin olmasi ve guneslenmesi icin kuru bolgesinin olmasi, balik gibi filtresi ve isiticisi olmasi lazim. Ama gelin gorun ki kimi zaman dort dortluk kosullarda olen ve uygunsuz kosullarda uzun sure yasayabilen bir suru kaplumbaga gordum:)
     
  12. Kağan Köse
    Çevrimdışı

    Inşallah yoksa yandım ki ne yandım :(

    -- MUHABBETKUSU.COM.TR; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 01:20 -->-> Daha önceki mesaj 01:19 --

    Dogru benimkileri arkadastayken 2 yil plastik kapta yasamislar. Ama akvaryumu kurunca ben birden buyuduler ve buyuyolar da.
     
  13. Levent ACAR
    Çevrimdışı

    Levent ACAR Well-Known Member

    Katılım:
    8 Aralık 2013
    Mesajlar:
    13.798
    Beğenileri:
    75
  14. Kabardey
    Çevrimdışı

    Kabardey Guest

    Keşke yardımcı olabilseydim ama sahiplenecek durumda değilim maalesef. Sağa sola sorarım ama.

    Kağan arkadaşımızın da dediği gibi biz plastik fanuslara ölüm fanusu diyoruz. Su kaplumbağalarının bakımı kuşlardan daha zahmetlidir. Öncelikle kaplumbağanın rahatlıkla hareket edeceği, büyük bir akvaryum alınmalıdır. İçinde kayalık vb. bulunan bir habitat oluşturmalı, hatta suyun temizlenmesine ve taze oksijen almasına yardımcı olan akvaryum motoru takılmalıdır. Kaplumbağanın kabuğu direkt olarak güneş ışığıyla beslenmeli, bu sağlanamıyorsa güneş ışığının etkilerini gösteren özel lambalardan alınmalıdır. Ve daha nice yapılması gerekenler var.

    Bu kaplumbağalara, "büyümeyen kaplumbağa" vs. benzetmeler yapılır, bu boyda kalır denir. Bu algı yanlıştır. Ölüm fanusunda yaşayan çoğu kaplumbağa büyüyemeden öldüğü için insanlarda bu görüş birliği ortaya çıkmıştır. Sağlıklı koşullarda beslenen bir kırmızı yanaklı su kaplumbağası çok uzun yıllar yaşayabilmekte ve büyüyebilmektedir.

    Saygılarımla.
     
    #14 Kabardey, 27 Haziran 2014
    Son düzenleyen: Moderatör: 27 Haziran 2014
  15. Kağan Köse
    Çevrimdışı

    Yavruyken kan tahliliyle belli olur. Kabuk boylari en az 10 cm oldugunda asil cinsiyetleri belli olur. Kuru alan kisminda kum ve sicaklik olur yumurtalarini oraya bırakırlarsa neden olmasin. Ama uzun yillar cogalmazlar cunku baya zaman gectikten sonra ciftlesme oluyo

    -- MUHABBETKUSU.COM.TR; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 01:29 -->-> Daha önceki mesaj 01:28 --

    Mutlaka sor yaa cepten ulasabilirsin bana .s
     
  16. Abdullah AKDAL
    Çevrimdışı

    Altın Üye

    Katılım:
    17 Aralık 2013
    Mesajlar:
    519
    Beğenileri:
    1
    ilgilendiğim için mesaj attım bakarsanız sevinirim..
     
  17. Kağan Köse
    Çevrimdışı

    Yaa ucret falan istemiyorum zaten onlari bi ürün gibi satmakta istemiyorum. Sadece gerekli sevgiyi gostersin ve evinde ekipmani olsun yeter haber beklicrm senden teşekkür ederim
     
  18. Muhabbet32
    Çevrimdışı

    Muhabbet32 Member
    Altın Üye

    Katılım:
    8 Şubat 2014
    Mesajlar:
    659
    Beğenileri:
    10
    İster kara olsun ister su kaplumbağaların hiçbir türünü hiç sevmem. Umarım sahiplenen biri çıkar.
     
  19. Kağan Köse
    Çevrimdışı

    Tamam iletişim bilginizi verin isterseniz arayim sizi musaitseniz
     
  20. Kabardey
    Çevrimdışı

    Kabardey Guest

    " Dişilerde kloaka kuyruk kökünde son bulur, erkeklerde daha uzaktadır ve erkeklerin kuyrukları daha kalındır, erkeklerde çiftleşmeyi kolaylaştırmak için karındaki kabuk çöküktür ve daha serttir ayrıca dişide kabuk altındaki desenler hem küçük hem de birbiriyle bağımsız desenlerdir erkekte ise bu desenler birbiriyle kaynaşmış ve daha büyüktür. Bunun yanında kaplumbağa 10 - 12 cm’ye ulaşmadan, yani 2-4 yaşına kadar cinsiyetinin anlaşılması oldukça zordur. 2 yaşına gelen erkek kaplumbağanın kuyruğunun epeyce daha uzadığı ve kalınlaştığı fark edilmektedir. "

    - Vikipedi

    " Erkekler dişilerden daha küçük olur. Erkeklerin ön ayaklarının tırnakları daha uzundur., bu tırnakları erkekler kavga ederken ve dişilere kur yaparken su atmakta kullanırlar. Aynı zamanda erkeğin kuyruğu dişiden daha uzun olur. "

    - Akvaryum.com

    Çoğalma sorusu içinse buyurun:

    Su kaplumbağaları nasıl çiftleşir .
    - YouTube


    Saygılarımla.
     
    #20 Kabardey, 27 Haziran 2014
    Son düzenleyen: Moderatör: 27 Haziran 2014

Sayfayı Paylaş