petshop
petshop

                   

  1. Türkiye'nin en büyük Muhabbet Kuşu Forumuna Hoşgeldiniz
    Eğer sitemize yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, lütfen öncelikle Forum Kurallarını okuyunuz. Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için Kayıt olmalısınız. Üye olmayanlar forumumuzdan yararlanamazlar.
    Eğer zaten kayıtlı kullanıcı iseniz, lütfen kullanıcı adınız ve şifreniz ile, Giriş yapınız. (Sitemize üyelik ücretsizdir)

    Notu Gizle

Kuş konuşturmak için yardım lütfen

Konusu 'Muhabbet Kuşu Diğer Sorular' forumundadır ve Ramazan AYDOĞAN tarafından 6 Ağustos 2013 başlatılmıştır.

  1. Ramazan AYDOĞAN
    Çevrimdışı

    Ramazan AYDOĞAN New Member

    Katılım:
    4 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    76
    Beğenileri:
    0
    FORUMA RESİMLERİNİ KOYMUŞTUM ERKEK DİYE ALMISTIK SIZLERDE BU KUS DİŞİ 2.5 AYLIK DEMİŞTİNİZ.

    BEN BU KUSU KONUSTURMAK ICIN ALDIM ERKEKLER KONUSMAYA DAHA YATKIN OLUYOLAR BU KUŞ DİŞİ ÇIKINCA BENIM BİRAZ ÜMİDİM GİTTİ KONUSTURMA YÖNÜNDEN
    :(

    1AYDIR BİZDE SABAH AKSAM KONUSUYORUZ YAVRU OLDUGU HALDE ELDE YEM YİYO DİLİMİZDE YİYO YANI GÜVENİNİ KAZANDIK O KONUDA SIKINTI YOK.

    ŞİMDİ BU KUŞ KONUSUR MU DİŞİ OLMASI SORUN ÇIKARIR MI DİYELİM Kİ KONUSACAK BU KAÇ AYLIKKEN OLUR YANI KUSLAR KAÇ AYLIKKEN KELİME ÇIKARABİLECEK KADAR YETİŞKİNLEŞMİŞ OLUR ? BELİRTİLERİ VAR MI KONUSACAK OLAN KUŞUN. EN MERAK ETTİGİM ŞEY BELİRTİLERİNİN OLUP OLMAMASI..


    TEŞEKKÜRLER..


    [​IMG]



    [​IMG]


    DAHA ÖNCE KUŞ KONUŞTURAN YADA ENAZINDAN BİLGİSİ OLAN VARSA OKUMAKLA KALMASIN CEVAP ATSIN :)
     
  2. HASAN YAVUZER
    Çevrimdışı

    Katılım:
    8 Nisan 2013
    Mesajlar:
    155
    Beğenileri:
    1
    kuşunuz çekinik kuş olduğu için renkten dolayı diyorum. genlerinden dolayı zorlanırsın. tek renk ya da tek renk ağırlıklı kuşlar zor konuşur . parçalı kuş, çekoslovak. erkek ve ev ortamı yavrusu olursa daha kolay öğretebilirsin. tabi bunda anne ve babanın genleri sahip olduğu sağlam kan da önemli...
     
  3. Kürşat TEKMEN58
    Çevrimdışı

    hasan konuşmasıyla rengin e genlerin bi ALAkası yok çokilgilenilen her kuş konuşur yeterki çok ilgilenilsin
     
  4. Melih Yavas
    Çevrimdışı

    Melih Yavas New Member

    Katılım:
    10 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    242
    Beğenileri:
    0
    Erkek yerli kuşum var,yeşil.Öğrettiğim zaman kelimeyi 1 günde öğrenebiliyor.Dişilerde zorda olsa öğretirsin ama erkekler daha yatkın.
     
  5. Ramazan AYDOĞAN
    Çevrimdışı

    Ramazan AYDOĞAN New Member

    Katılım:
    4 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    76
    Beğenileri:
    0
    yavruyken alın dişi bile olsa konusur diyolar peki kaç aylık olduklarında kelımeler çıkar agızlarından ?????
     
  6. Zeliha BAŞER
    Çevrimdışı

    Bir tanıdığımın dişi kuşu konuşuyordu ama yuvadan yeni atladığından beri beraberlerdi. Bence tamamen kuşa ve sizin ona yaklaşımınıza bağlı. Ne kadar çok ilgilenirseniz o kadar çok şansınız artar gibi geliyor. Biraz sabır, biraz şans işi sanırım. :)
     
  7. cenkatakan
    Çevrimdışı

    Emin değilim fakat bir yerde okumuştum. Dişi kuş konuşmaz diye bir şey yok diyordu. Sadece daha az kelime hafızasında tutabilir.
     
  8. H. Mehmet YILDIZ
    Çevrimdışı

    Dişi kuş çok konuşmaz..
     
  9. Ramazan AYDOĞAN
    Çevrimdışı

    Ramazan AYDOĞAN New Member

    Katılım:
    4 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    76
    Beğenileri:
    0
    valla sabah aksam ilgileniyorum kelimeleri 30-40 defa tekrarlıyorum zaten ötme sesinden başka curuk vıcık gucuk gibi cins cins sesler çıkarıyo ne diyo anlamıyom ama evet kızım aferım kızım diye anlamış gibi davranıyom :D kafasını yukarı aşağı salladı 5-6 defa. yutkunamıyomus gibi yaptı boynunu bu kelime çıkarmaya çalıştıgının belirtisi mi ?????
     
  10. Mehmet ŞEKER
    Çevrimdışı

    dişi olduğu için işiniz biraz zor. (ben konuşan dişi kuş görmedim). 4-4,5 aylıkken kuşlar ilk kelimelerini söylemeye başlarlar.
     
  11. Doğukan ŞİMŞEK
    Çevrimdışı

    bence konuşturabilirsiniz benim dişi kuşum konuşuyordu sadece dişiler biraz daha fazla kırılgan istemediği bir hareket yaparsanız o anda sizden hemen soğumaya başlıyorlar örn. aceleniz var acil evden çıkmanız lazım ama erlinize gelmiyor sizde bir kereden bir şey olmaz diyip kuşu avuçlarsdanız erkek olsa bu kadar problem olmuyor onlar daha saflar :d ama dişiler çabuk unutamıyor o yuzden davrannışlarınıza dikkat etmeniz lazım :D
     
  12. ArTemiS
    Çevrimdışı

    ArTemiS Guest

    Dişi kuş konuşmaz diye kaide yok. Fakat kelime dağarcıkları daha azdır. Gerekli ilgi ve alaka gösterirseniz konuşma ihtimali var. Kuşunuz ötme dışında bir şeyler geveliyormuş gibi sesler çıkarıyorsa sizin ona öğrettiğiniz kelimeleri tekrarlamaya çalışıyordur.
     
    #12 ArTemiS, 6 Ağustos 2013
    Son düzenleyen: Moderatör: 6 Ağustos 2013
  13. ♦TESTERE♦
    Çevrimdışı

    Arkadaşlar bu siteye yeni üye oldum konu üstüne konu açmak istemem ama benim kuşta ısırıyor daha yavru ve lutino cinsinden ben onu eğitmen istiyorum nasıl bu hayvan huyusundan vazgeçer
     
  14. Ramazan AYDOĞAN
    Çevrimdışı

    Ramazan AYDOĞAN New Member

    Katılım:
    4 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    76
    Beğenileri:
    0
    Bugun kus uyuyodu kafasini kanatlarinin arasina almisti. Uyurken civir civir ses geliyo ruyami goruyo yoksa bizm gun icindeki ogrettigimz kelimelerimi tekrarliyo napiyo anlamadim
     
  15. ArTemiS
    Çevrimdışı

    ArTemiS Guest

    Uykuya dalmak üzereyken mırıldanırlar...
     
  16. Oğuz Emre
    Çevrimdışı

    Oğuz Emre New Member

    Katılım:
    27 Mart 2013
    Mesajlar:
    171
    Beğenileri:
    0
    Dişi kuş da konuşur ama zor konuşur. Öğrenebileceği kelime sayısı da azdır erkeğe göre. Ben mart ayında bir erkek yavru aldım. Aldığımda yaklaşık 35-40 günlüktü sanırım. Daha tünekte duramıyordu. Ve daha kafese koyduğum günden itibaren konuştum sürekli aynı kelimeleri tekrarladım. Yani yetişkinliğe erişmesini falan bekleme. Hatta bir an önce konuşmaya başla vakit kaybetme.

    İlk kelimeyi söylemeleri biraz zor oluyor. Benimki ilk kelimeyi 1 hafta öğrendi ve hergün en az 15 dk. boyunca hiç aralıksız aynı ses tonundan aynı kelimeyi tekrarladım. Ama ilk kelimeden sonrası kolay mesela şimdi istediğim an sadece 15 dk. tekrarlayarak yeni kelime öğretebiliyorum. 1 günde öğreniyor yani.

    Konuşmaya çalıştığında boş boş mırıldanır omzunda falan dururken daha önce çıkarmadığı değişik sesler çıkarmaya başlar. Konuşma isteğinin en önemli belirtisi de, parmağına alıp da sen kelimeyi söylemeye başladığında bütün herşeyle ilişkisini keser ve doğruca ağzına dudaklarına bakarak dinler. Hatta ben ne zaman konuşsam benimki gelip kulağını dayıyor ağzıma :)

    Bu şekilde baya kelime öğrettim hocam şimdilik aklıma gelenler: cicikuş, paşa (kendi ismi), babacık, şaşkın, şişko, eşşek sıpası, eşşoğlu eşşek, çarparım haa, şen bapoçun? (Türkçesi: sen napıyorsun? :)).

    Mart ayından bu yana öğrettiklerim bunlar. İşin altın anahtarı SABIR, SABIR, SABIR... İlk kelimeyi öğrenmesi 1 hafta sürdü demiştim yukarda. Bu 1 haftanın sonunda tam ümidi kesecektim konuşmuyo diye bırakacaktım ama tam o gün konuşmaya başladı :) Pes etmemek gerek yani...
     
  17. Ramazan AYDOĞAN
    Çevrimdışı

    Ramazan AYDOĞAN New Member

    Katılım:
    4 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    76
    Beğenileri:
    0

    ıyıde bu şekil anlattıgınız gıbı 1 aydır yapıyorum. 1aydır konusuyorum ama olmuyo siz 1haftadan ümidi kesiyomuşsunuz biz 1 aydır ugrasıyoruz daha tık yok.

    Bugun yine kusu parmagıma aldım konusmaya basladım 20dk konustum ilk 10 dk ne saga ne sola hiç biyere dönmeden direk agızımın ıcıne bakarak çıkan kelimeleri dinledi sonra kıpır kıpır bi oyana gitti bi buyana
    :D
     
    #17 Ramazan AYDOĞAN, 7 Ağustos 2013
    Son düzenleme: 7 Ağustos 2013

Sayfayı Paylaş