petshop
petshop

                   

  1. Türkiye'nin en büyük Muhabbet Kuşu Forumuna Hoşgeldiniz
    Eğer sitemize yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, lütfen öncelikle Forum Kurallarını okuyunuz. Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için Kayıt olmalısınız. Üye olmayanlar forumumuzdan yararlanamazlar.
    Eğer zaten kayıtlı kullanıcı iseniz, lütfen kullanıcı adınız ve şifreniz ile, Giriş yapınız. (Sitemize üyelik ücretsizdir)

    Notu Gizle

Kuşlarımla ilgili bir kaç soru?

Konusu 'Muhabbet Kuşu Diğer Sorular' forumundadır ve Duman38 tarafından 10 Şubat 2015 başlatılmıştır.

  1. Duman38
    Çevrimdışı

    Duman38 Member

    Katılım:
    17 Ocak 2015
    Mesajlar:
    90
    Beğenileri:
    0
    1) Arkadaşlar erkek (tahmini 7-8 aylık) kuşumun yanına yaklaşık 20 gün önce dişi lutino aldım (kuşçunun söylediği 6-7 aylık olduğu- 2014 bileziği var yeşil) 1 gün petshopta aynı kafeste kaldılar kavga etmemişler. O şekilde aldım eve getirdim ama 20 gün geçmesine rağmen eş tutmadılar, erkek sürekli kur yapıyor kız hep sakin duruyor ara sıra bekleyip en sonunda gagasıyla erkeği uzaklaştırıyorlar. dışarı saldığımda ise kız hep sabit bir yere gidip duruyor erkek peşinde koşuyor. Arasıra gagalarına birleştiriyorlar ama kusma falan yok. Ne yapayım bunları eş tutarlar mı sizce?

    2) Erkeğim 15-20 gündür tüyde ve ceresinin etrafı mavileşmeye başladı, tahmini ne kadar sürede tüy değişimi biter ve ceresi ne kadar sürede tam mavileşir?

    3) Dişi bazen kanatlarını bu şekilde cobra gibi yapıyor sebebi nedir? bazen erkek yanına yanaşmaya çalıştığındada yapıyor?

    cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    #1 Duman38, 10 Şubat 2015
    Son düzenleme: 11 Şubat 2015
  2. Levent ACAR
    Çevrimiçi

    Levent ACAR Well-Known Member

    Katılım:
    8 Aralık 2013
    Mesajlar:
    13.795
    Beğenileri:
    75
    Erkek 8 aydan büyük, yaşına yakın gibi duruyor. Tüyden çıktığı gibi dişi ile anlaşırlarsa çiftleşebilir.
    Dişi de iyi duruyor maşallah.. Bunun bir süresi yok. Anlaştıklarında eşleşirler. Yuvalık takılı dursun. Haftada 2-3 gün mama ve özellikle B vitaminin takviyesi yapın.
     
  3. sezerkara55
    Çevrimdışı

    1:cevap yok levnt beye sorun
    2:mavileşme 1ay civara yada 1,5 ay sürer sonra hala devam ederse yine bi msj atarsn
    3:daha dişi çiftleşmeye hazır değil
     
  4. Duman38
    Çevrimdışı

    Duman38 Member

    Katılım:
    17 Ocak 2015
    Mesajlar:
    90
    Beğenileri:
    0
    3 günde bir havuç yumurta etimek karışımı mamayı sabah verip akşam alıyorum. Levent abi peki benim bu erkeğin cinsi ne?
     
  5. Levent ACAR
    Çevrimiçi

    Levent ACAR Well-Known Member

    Katılım:
    8 Aralık 2013
    Mesajlar:
    13.795
    Beğenileri:
    75
  6. Murat AYDEMİR
    Çevrimdışı

    Murat AYDEMİR New Member

    Katılım:
    2 Ocak 2014
    Mesajlar:
    458
    Beğenileri:
    0
    Dişi kuşunuzun ceresini yakından çekebilirseniz daha iyi olabilir. Büyük ihtimalle dişi kızışmadığı için çiftleşmek istemiyor.
     
  7. Duman38
    Çevrimdışı

    Duman38 Member

    Katılım:
    17 Ocak 2015
    Mesajlar:
    90
    Beğenileri:
    0
    dişinin ceresinin yakın fotosunuda ekledim...
     
  8. Murat AYDEMİR
    Çevrimdışı

    Murat AYDEMİR New Member

    Katılım:
    2 Ocak 2014
    Mesajlar:
    458
    Beğenileri:
    0
    Dişi kızışmamış bana göre. Şimdi daha tecrübeli arkadaşlarda bir iki bişiler söyler. Dişi kızıştığında herşey rayına girer.
     
  9. Duman38
    Çevrimdışı

    Duman38 Member

    Katılım:
    17 Ocak 2015
    Mesajlar:
    90
    Beğenileri:
    0
    levent abi dişinin ceresinin yakın fotosunuda paylaştım, kızgınlık durumu ile ilgili bi yorum yapar mısın :)
     
  10. Levent ACAR
    Çevrimiçi

    Levent ACAR Well-Known Member

    Katılım:
    8 Aralık 2013
    Mesajlar:
    13.795
    Beğenileri:
    75
  11. Duman38
    Çevrimdışı

    Duman38 Member

    Katılım:
    17 Ocak 2015
    Mesajlar:
    90
    Beğenileri:
    0
    Eyvallah abi, erkek tüyden çıktından sonra inş. gelişmeler olur :)
     
  12. Serkan ERKAN
    Çevrimdışı

    Serkan ERKAN Active Member

    Katılım:
    16 Ocak 2013
    Mesajlar:
    3.802
    Beğenileri:
    1
    Masallah erkek tuyden cikinca eslesme olabilir..kuslariniz kizgin ve genc gorunuyor.Lutinoya gelince o kus bence daha ilk kizginlik evresinde yani maximum 7 aylik diyebilirim..Masallah lutino cok guzelmis.
     
  13. Duman38
    Çevrimdışı

    Duman38 Member

    Katılım:
    17 Ocak 2015
    Mesajlar:
    90
    Beğenileri:
    0
    Eyvallah Serkan hocam yorumun için, Lutinonun 2 yeni fotoğrafını daha yükledim belki daha net anlaşılır böyle...

    Bu arada hiç öpüşmüyorlar diye yorum yapmıştım, dün akşam sürekli gagalarını birleştiler hatta hiç yanaşmayan dişi ilk defa kendi erkeğin yanına giderek gagalarını birleştirdi. birbirlerini kaşıma falan yok ama bu bile beni bayaa mutlu etti. Artık eş olacaklarına dair umutlarım arttı :)

    Youtube ye video eklemeyi becerebilsem video ekleyecem ama bir türlü beceremedim...
     

Sayfayı Paylaş