petshop
petshop

                   

  1. Türkiye'nin en büyük Muhabbet Kuşu Forumuna Hoşgeldiniz
    Eğer sitemize yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, lütfen öncelikle Forum Kurallarını okuyunuz. Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için Kayıt olmalısınız. Üye olmayanlar forumumuzdan yararlanamazlar.
    Eğer zaten kayıtlı kullanıcı iseniz, lütfen kullanıcı adınız ve şifreniz ile, Giriş yapınız. (Sitemize üyelik ücretsizdir)

    Notu Gizle

Lütfen yardım edin tüyleri çok kötü oldu

Konusu 'Muhabbet Kuşu Diğer Sorular' forumundadır ve rock tarafından 29 Temmuz 2014 başlatılmıştır.

  1. rock
    Çevrimdışı

    rock Member

    Katılım:
    14 Ekim 2013
    Mesajlar:
    250
    Beğenileri:
    0
    1) Arkadaşlar kuşumun eskiden beri vere üstü tüyleri bir gözüne doğru çok seyrek ve top top olmuş gibi ve bir kere tam dolmuş çok güzel olmuş kısa bir süreliğine yine bu haale geldi. Ve bu ara çok durgunlaşdı. Bu bir hastalık mı yoksa insanlardaki saçtaki kellik gibi bişeymi nasıl düzelecek?
    2) Uzun süredir devamlı vıck vıck şeklinde ses çıkarıyor normal haldeyken. Önceleri kendi yapıyo sanıyodum ama insan grip olunca burnundan ses çıkarır ya onun gibi düşünüyorum. Çünkü burnunun yine yüylerin eksik olduğu tarafdaki deliğinde sıvı görüyorum su gibi. bazen kafasını sallayınca gidiyo ama yine oluyo. Acaba nezlemi, tıkalıysa neden 1 tarafı tıkalı hep, ses ondan oluyor olabilir mi. Lütfen bir yardım edin kuşumu kaybetmek istemiyorum.
    Uzun oldu ama yardımlar için şimdiden teşekkür ederim...

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. halil dogan
    Çevrimdışı

    Kardes bu hastalanmis bakteri kapmis
     
  3. rock
    Çevrimdışı

    rock Member

    Katılım:
    14 Ekim 2013
    Mesajlar:
    250
    Beğenileri:
    0
    Ama aldığımdan beri bir tarafdaki o açıklık var. Ha hiç bu kadar olmamışdı o ayrı. Kafesini de çok sık temizliyoruz. Ama elimizde ne görse yiyor kafasını sokuyor. Annemin sardığı sarmanın yapraklarına bile sarıyor orlardan kapmış olabilirmi. Hayatta da insan dışında bi yere konmaz kolay kolay. Şu an 6-7 aylık. Tüyden dolayımı diyosun burun olayından dolayımı. Her ne sebepse de çaresi nedir bir fikrin var mı. Bir de nerde okudum burdamı bilmiyorum tuzlu suyla burnu silin yazıyodu. Çok hafif sildim. Hatta o deliğin mavi rengi biraz açıldı gibi. Başına gelip de çare bulan yazar işallah.
     
  4. halil dogan
    Çevrimdışı

    Kardes oyleyse normal de olabilir

    -- MUHABBETKUSU.COM.TR; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 03:51 -->-> Daha önceki mesaj 03:51 --

    Mesela benim kusta sag kuyrukta cikmiyo
     
  5. rock
    Çevrimdışı

    rock Member

    Katılım:
    14 Ekim 2013
    Mesajlar:
    250
    Beğenileri:
    0
    Burnunun bir deliğinde sıvı, durgunluk, vıck vıck şeklinde ses çıkarma da var. Ayrıca açılma arttı. Acaba mantar mı var (ben sadece ayaklarda olur sanırdım), bit pire mi var çok kaşınıyor anlamadım gitti. Bu arada bilenlerden kaşınmasına karşı her ihtimale karşı sprey kullanayım diyorum marka tavsiyesi olan varsa yazabilir mi.
     
  6. Uğur DOĞAN
    Çevrimdışı

    Altın Üye

    Katılım:
    5 Ocak 2014
    Mesajlar:
    717
    Beğenileri:
    0
    kuşun rengi mükemmel ya.hemen bi veterinere götür
     
  7. iss
    Çevrimdışı

    iss Active Member
    Altın Üye

    Katılım:
    30 Aralık 2013
    Mesajlar:
    1.234
    Beğenileri:
    1
    Bence tüy dökümünü ağır atlatıyor. Meyve sebze tüketimini arttırın. Yulaf da verin. Henüz yemiyorsa suyuna vitamin katın. Burnuna da sakın tuzlu su sürmeyin. Tuzu çok zararlı. Zeytin yaprağı alın aktardan. Çay yapın. Tüy yardımıyla burnuna sürün.
     
  8. rock
    Çevrimdışı

    rock Member

    Katılım:
    14 Ekim 2013
    Mesajlar:
    250
    Beğenileri:
    0
    Bu gün sadece evcil yemleri, ilaç vs satan bi yere gittim. Resmi gösterdim Anlattım. Ornimix isimli bi toz verdi. Yarım suluğa çay kaşığının ucuyla 4 gün ver dedi. Nezle içinmi tüy için mi dedm. Tüyleri nezleden o haldedir dedi. Başka bi kuş için resim atmışdım forumda bŞK bi başlıkda. onunda göz ceveri açılmışdı. Onada ornimix vermiş ve 1 günde baya düzelmiş. Gördüğümde çok şaşırdım. (Eniştemin kuşu).

    Bir de !!! Çok kaşındığını söyledim, haftada bir banyo yapsın dedi. Yapıyor diyince parazit olabilir diye İVERAL isimli bi damla verdi. Ense tüyününün altına 1 damla damlat dedi. Ama internetten baktığımda inek ve koyunlara deri altındn uygulanır yazıyo kafam karışdı. Ama forumda baktığımda sadece 1 kişin bunu kullandığını gördüm ve kararsızım daha önce İVERAL kullanan oldu mu bi zararı olmasın?
     
  9. Levent ACAR
    Çevrimdışı

    Levent ACAR Well-Known Member

    Katılım:
    8 Aralık 2013
    Mesajlar:
    13.798
    Beğenileri:
    75
    Bu kuş tüye girmiş, başka da birşeyi yok gibi duruyor.
    haftada 2-3 kez vitamin takviyesi yapın, düzelecektir kısa sürede.
     
  10. iss
    Çevrimdışı

    iss Active Member
    Altın Üye

    Katılım:
    30 Aralık 2013
    Mesajlar:
    1.234
    Beğenileri:
    1
    Kuşlarınızı kuşçulara götürmeyin. Onlar bişey olamdığı halde satmak için ilaç verirler. Düzgün bi veterinere götürün o verirse ilaçları kullanın. Kuşun çok kaşınması yeni çıkan tüylerden de kaynaklanabilir. Her kaşınma bit değildir. Geceleri beyaz bi havlu kağıt koyun. Gözlemleyin siyah küçük hareket eden böcekler düşmüşmü. Öteki türlü bit değildir.
     
  11. rock
    Çevrimdışı

    rock Member

    Katılım:
    14 Ekim 2013
    Mesajlar:
    250
    Beğenileri:
    0
    Ama kuş 6 aylık ve nerdeyse bu kaşınma hiç durmadı. Bi yerine bişey batmış gibi kaşınıyo bazen. çıldırmış gibi kaşınıyo. Yemesi içmesi iyi. Konuşuyor da. Hiç tüyden çıkmıyomu bu kuş. Ama o açık bölge hiç tamamlanmıyor ne yazıkki :( Ayrıcada burnunun biri tıkalı sulu.
     
  12. iss
    Çevrimdışı

    iss Active Member
    Altın Üye

    Katılım:
    30 Aralık 2013
    Mesajlar:
    1.234
    Beğenileri:
    1

Sayfayı Paylaş