Mama için kuru meyve..

Konusu 'Muhabbet Kuşu Bakımı ve Beslenmesi' forumundadır ve Levent ACAR tarafından 15 Kasım 2015 başlatılmıştır.

  1. Levent ACAR
    Çevrimdışı

    Levent ACAR Profesyonel

    Katılım:
    8 Aralık 2013
    Mesajlar:
    14.166
    Beğenileri:
    188
    Yer:
    İstanbul / Maltepe
    Can sıkıntısını kuşlar için uğraş vererek geçireyim dedim. Mama içine eklediğimiz meyve, sebzeyi kıvamı tutturmak için fazla koyamıyoruz. Kuru meyve kullanırsak kuşlarımıza daha vitaminli yiyecekler vermiş oluruz..

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Fatih BUYURUCU
    Çevrimdışı

    Fatih BUYURUCU Profesyonel

    Katılım:
    8 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.328
    Beğenileri:
    3
    Yer:
    İstanbul
    Levent abi bunları nasıl kurutuyorsun biraz bilgi verebilitmisin rica etsem?
     
  3. Levent ACAR
    Çevrimdışı

    Levent ACAR Profesyonel

    Katılım:
    8 Aralık 2013
    Mesajlar:
    14.166
    Beğenileri:
    188
    Yer:
    İstanbul / Maltepe
    İlk defa deniyorum. Alta üste kağıt havlu çektim, mutfağa bıraktım. Penceresi aralık duran bir oda olur. [MENTION=2]Serkan ERKAN[/MENTION] kalorifer peteği üzerinde kuruyormuş. Ben gün kurusu yapayım dedim. :)
     
  4. Fatih BUYURUCU
    Çevrimdışı

    Fatih BUYURUCU Profesyonel

    Katılım:
    8 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.328
    Beğenileri:
    3
    Yer:
    İstanbul
    İnşallah başarılı sonuç alırsında bizlerede yol gösterirsin abi :)

    Ben bir ara araştırmıştım sonra vaz geçtim fırınlama yöntemiyle falan kurutulması gerektiği yazıyordu kuşları zehirlerim yanlış yaparımda diye vazgeçtim :)
     
  5. veysel boz
    Çevrimdışı

    veysel boz Profesyonel

    Katılım:
    5 Haziran 2015
    Mesajlar:
    393
    Beğenileri:
    0
    Yer:
    İzmir
    abi biraz konuyla alakasız olcak ama bu versele laga orlux mamayı aldım yemiyorlar halbuki çok güzel kokuyor benim bile yiyesim geldi nasıl sevdirebilirim bi önerin var mı
     
  6. Uğur GENÇ
    Çevrimdışı

    Uğur GENÇ Moderator

    Katılım:
    24 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    7.719
    Beğenileri:
    510
    Kolay gelsin Levent usta.
    Sonuçları bekliyoruz.
     
  7. Levent ACAR
    Çevrimdışı

    Levent ACAR Profesyonel

    Katılım:
    8 Aralık 2013
    Mesajlar:
    14.166
    Beğenileri:
    188
    Yer:
    İstanbul / Maltepe
    Sanıyorum ki frutti patee aldın. Onun kokusu çok güzel..
    İçine çok az elma rendele. Elmanın 1/8i kadar yeterli. yeseler de yemeseler de gün aşırı yarım mamalık koy önlerine zamanla alışırlar.
     
  8. Seyit SUNGUR
    Çevrimdışı

    Seyit SUNGUR Süper Üye

    Katılım:
    3 Kasım 2015
    Mesajlar:
    178
    Beğenileri:
    0
    Yer:
    istanbul
    Levent abi kuru uzum , siyah uzum , portakal , kuru kayisi ve incir , kuru kivi vb seyleri benim aktardan taze aliorum abi ben onlarida irmik , cici bebe , keciboynuzu tozu , tarcin , un haline getirilmis findik ceviz , pirincunu ile un haline getirip 1 kg halinde kavanozda buzdolabinda sakliorum bunun sonrasi yumurta ve havuc ustune dokup mubislere veriorum , ama yemiolar alçaklar
     
  9. Levent ACAR
    Çevrimdışı

    Levent ACAR Profesyonel

    Katılım:
    8 Aralık 2013
    Mesajlar:
    14.166
    Beğenileri:
    188
    Yer:
    İstanbul / Maltepe
    Aslında çoğu zaman mamanın içeriği değil.
    Yemlikleri akşamdan alıp ertesi gün saat 11 gibi mama vermeyi dene bakalım. Aç mı bekleyecekler, yumulacaklar mı?
    Yeseler de yemeseler de bir süre sonra yemlikleri takmayı unutma..
     
  10. levent b
    Çevrimdışı

    levent b Profesyonel

    Katılım:
    24 Ekim 2015
    Mesajlar:
    277
    Beğenileri:
    24
    Yer:
    türkiye
    Bu meyveli mamadan bende de var. Bir arkadaşım kuşlarını sattığı için bana hediye etmişti birkaç ay önce. Birde sarı renkte bir mama daha verdi kokusu nahoş ve kuşlar onun tadını hiç beğenmemiş olacak ki bugüne kadar yediremedim . fakat meyveliyi az da olsa yedirebildim kokusu hoş . bu mamalari kapalı bir cam kavonozda sakluiyorum oda sıcaklığında. Bozulma ihtimali olur mu siz nasıl saklıyorsunuz?

    Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  11. veysel boz
    Çevrimdışı

    veysel boz Profesyonel

    Katılım:
    5 Haziran 2015
    Mesajlar:
    393
    Beğenileri:
    0
    Yer:
    İzmir
    aynen abi frutti patee valla içimden avcuma döküp yiyesim hissi geçmedi değil :))) teşekkür ederim
     
  12. Levent ACAR
    Çevrimdışı

    Levent ACAR Profesyonel

    Katılım:
    8 Aralık 2013
    Mesajlar:
    14.166
    Beğenileri:
    188
    Yer:
    İstanbul / Maltepe
  13. Yasin AYDAN
    Çevrimdışı

    Yasin AYDAN Süper Üye

    Katılım:
    4 Ocak 2015
    Mesajlar:
    182
    Beğenileri:
    0
    Yer:
    Ankara
    Levent bey çok akıllıca olmuş. Ben çok beğendim ve kesin deneyeceğim.
     
  14. Rüstem EROĞLU
    Çevrimdışı

    Rüstem EROĞLU Profesyonel

    Katılım:
    17 Ocak 2015
    Mesajlar:
    266
    Beğenileri:
    0
    Levent abi bu hazır satılan kurutulmuş meyvelerden katsak nasıl olur daha çok çeşit olması açısından? Bir konuda Murat Demir abi siz hangi mevsimde ne yiyorsanız kuşlarınıza da onu verin yazmış. Kurutulmuş meyveyi önermediği anlamını çıkardım ben buradan ama sanırım kurutulmuş da olsa mevsimin meyvelerini verin demek istemiş, ben anlamamışım.
     
  15. nevzat
    Çevrimdışı

    nevzat Süper Üye

    Katılım:
    18 Haziran 2014
    Mesajlar:
    157
    Beğenileri:
    0
    Yer:
    izmir
    en sağlıklı olanı güneşte kurutulmuş olandır
     
  16. Cihan UYĞUR
    Çevrimdışı

    Cihan UYĞUR Profesyonel

    Katılım:
    29 Ekim 2014
    Mesajlar:
    3.112
    Beğenileri:
    16
    Elinize sağlık abi
     
  17. Fatih BUYURUCU
    Çevrimdışı

    Fatih BUYURUCU Profesyonel

    Katılım:
    8 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.328
    Beğenileri:
    3
    Yer:
    İstanbul
    Soruyu genel sormamışsınız fakat fikrimi söylemek istedim.

    Hazır satınlanlardan kastınız kuruyemişçilerde ve aktarlarda satınlanlarsa bir ara ben almaya kalktım doğal diye satıyorlar fakat soruşturduğumda tatlandırıcı kattıklarını öğrendim o yüzden uzak durmuştum.
     
  18. Levent ACAR
    Çevrimdışı

    Levent ACAR Profesyonel

    Katılım:
    8 Aralık 2013
    Mesajlar:
    14.166
    Beğenileri:
    188
    Yer:
    İstanbul / Maltepe
  19. Rüstem EROĞLU
    Çevrimdışı

    Rüstem EROĞLU Profesyonel

    Katılım:
    17 Ocak 2015
    Mesajlar:
    266
    Beğenileri:
    0
    Estağfurullah Fatih Bey, sağolun bilgi verdiğiniz için. Ben de epey araştırmıştım, bana da kuruyemişçilere sorduğumda dediğiniz gibi tatlandırıcı olduğunu söylediler. Ama doğal kurutan yerler olduğunu biliyordum ki, Levent abi sağolsun paylaşmış bir link.

    Teşekkürler Levent abi, daha önce kendim kurutmayı da düşünmüştüm ama güneş altında kendi kuruttuğumuz meyvelerde toz birikmesi vs. olduğunu, özel fırınlarda kurutmanın daha sağlıklı olacağını duydum. Özellikle kaysı kurularını falan düşünürsek, bazen yıkama ihtiyacı bile hissediyorum. Tabii ne kadar doğru bilemiyorum. Hangisi sağlıklı olur acaba?
     
  20. Fatih BUYURUCU
    Çevrimdışı

    Fatih BUYURUCU Profesyonel

    Katılım:
    8 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.328
    Beğenileri:
    3
    Yer:
    İstanbul
    Quru marka ürünlerin doğal olduğunu bende duymuştum yanlız fiyat herkese uymaz fazla kuş varsa bi düşündürür :)
     

Sayfayı Paylaş