petshop
petshop

                   

  1. Türkiye'nin en büyük Muhabbet Kuşu Forumuna Hoşgeldiniz
    Eğer sitemize yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, lütfen öncelikle Forum Kurallarını okuyunuz. Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için Kayıt olmalısınız. Üye olmayanlar forumumuzdan yararlanamazlar.
    Eğer zaten kayıtlı kullanıcı iseniz, lütfen kullanıcı adınız ve şifreniz ile, Giriş yapınız. (Sitemize üyelik ücretsizdir)

    Notu Gizle

Muhabbet Kuşlarım Çiftleşecek mi?

Konusu 'Muhabbet Kuşu Diğer Sorular' forumundadır ve memolee123 tarafından 16 Ekim 2014 başlatılmıştır.

  1. memolee123
    Çevrimdışı

    Merhabalar,

    Evde beslemekte olduğumuz 2 adet muhabbet kuşu var. Bunlardan birisi sarı karışık renklere sahip bir erkek diğeri dişi olan ise klasik yeşil olanlardan... Bu iki kuş aldığım ilk günden bu yana sürekli kurlaşıyorlardı. Kuşçuda ilk gördüğümde şöyleydi; kafeslerden kule yapmışlar 4 kat falandı. En üst kata erişkin muhabbetleri koymuşlar. Bir alttakine yine aynı şekilde biraz daha genç olan muhabbet kuşlarını koymuşlar. Bu bahsettiğin kafesler ana baba günü tıka basa kuş dolu. Neyse bunun altında kalanda ise benim aldığım iki kuş vardı. Tek başlarına koca bi kafeste duruyolardı. Satıcıya sordum bunlar balık istifi duruyolarken bunlar neden koca kafeste 2 adet duruyolar dedim. Onlar damızlık kendimiz için tutuyoruz dedi. Neyse bende onları izliyordum. Bir hareketleri var muazzam birbirlerine deli kur yapıyorlar. Bunları hali ile çok beyendim. Diğer kafestekiler heykel gibi somurtuk oturuyolardı. Satıcıya bu iki kuşu almak istiyorum parası ne ise vereyim dedim. Satılık değil dedi. Parasıyla değilmi ver alayım işte beyendim dedim. Neyse orayı burayı aradı cep telefonundan ve sonuç olarak bu kuşları bana verdi. Bu kuşlar bu günlerde garip davranışlara girdiler. Mesela erkek olan kurlaştıktan sonra dişinin sırtına ayağını koyuyo dişi biraz duruyo sonra bişey oluyor fırçalıyor erkeği sonra erkek bu tavrına kurlarla alttan giriyo üsten geçiyo derken geri tavına getirip aynı hareketi yapıyor. Neyse sadede geliyorum :) bugün farkettim bunlar sürekli ikisi birden yavruluğun içine giriyorlar. Tıkır tıkır bişeyler yapıyorlar. Dişi olanı sık sık yuvalıkta görüyorum. Benim bakmamı bile umursamaz oldu yuvalıkğın içinde gezinip duruyor. Benim merak ettiğim bu kuşların neyin peşinde oldukları... Yuvalık aylardır takılı keşfetme amacıyla yaptıklarını sanmıyorum. Peki amaçları ne olabilir ? fikri olan yardımcı olabilirse sevinirim. Çok uzattım farkındayım kusura bakmayın. En özet hali ile yazdım :D
     
  2. x16
    Çevrimdışı

    x16 New Member

    Katılım:
    25 Eylül 2014
    Mesajlar:
    411
    Beğenileri:
    0
    Çiftleşmeye çalışıyorlar hayırlısıyla yuvurtalarınıda görürsün inşallah :D
     
  3. memolee123
    Çevrimdışı

    Peki x16 hocam çiftleşeceklerse eğer burada da 2 şeyi merak ediyorum.
    1- Bunların yuvalığının içinde şuan bişey yok. Peki içine bişeyler atmalı mıyım? Yoksa onlar kendileri bişey uydururlar mı?

    2- Kafesin içi biraz kirlendi. Temizlemek istiyorum. Böyle bir süreçte temizlememin bir zararı olur mu? Bendeki kafesin temizliği için dibini söküp temizlemem gerekiyor. Şu dibinde çekmece gibi olan plastiklerden yok. İlk fırsatta temizleyim mi, temizlemeyim mi?
     
  4. trazetekutr
    Çevrimdışı

    trazetekutr New Member

    Katılım:
    22 Haziran 2014
    Mesajlar:
    204
    Beğenileri:
    2
    Yuvalığın içine ağaç talaşı atın.İnce talaş. 2 avuç içi kadar.
    Kafesi temizlemenizde sıkıntı olmaz ama idare edecek kadar ise 15 gün dokunmayın.

    Genel olarak anlattıklarınızdan yumurta hazırlıkları başlamış görünüyor. Kuşlara fazla karışmayın kendi hallerine bırakın 15 güne kadar yumurta gelebilir.
     
  5. memolee123
    Çevrimdışı

    trazetekutr hocam şimdi yazınızı okuyunca iyice heyecan bastı. :D Bu arada hanım altlarını temizleyelim çok batmış diyo. Yarın temizleyecem. Talaşıda bahsettiğiniz ölçekte koyarım. Bakalım neler olacak :)
     

Sayfayı Paylaş