petshop
petshop

                   

  1. Türkiye'nin en büyük Muhabbet Kuşu Forumuna Hoşgeldiniz
    Eğer sitemize yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, lütfen öncelikle Forum Kurallarını okuyunuz. Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için Kayıt olmalısınız. Üye olmayanlar forumumuzdan yararlanamazlar.
    Eğer zaten kayıtlı kullanıcı iseniz, lütfen kullanıcı adınız ve şifreniz ile, Giriş yapınız. (Sitemize üyelik ücretsizdir)

    Notu Gizle

muhabbet kuşuna güneş zarar verir mi ?

Konusu 'Muhabbet Kuşu Bakımı ve Beslenmesi' forumundadır ve ensar tarafından 1 Ekim 2016 başlatılmıştır.

  1. ensar
    Çevrimdışı

    ensar New Member

    Katılım:
    1 Ekim 2016
    Mesajlar:
    9
    Beğenileri:
    0
    Merhaba, 4 gün önce bir muhabbet kuşu aldım erkek. Yemine suyuna dikkat etsemde hastalandı tüylerini falan kabartıyordu götürdüm veterinere ishal olmuş birde tüy değiştiriyormuş galiba ishal için reflor bide antibiyotik olarak amoklavin d verdi. Damlatarak içiriyorum. Salonda üstte bir köşede tutuyordum normalde, ama biraz güneş görsün diye balkona çıkardım bizim balkonda arka tarafa bakıyor ağaçlar kuşlar falan var kuşun hoşuna gitti galiba hareketlenmeye başladı yemini yemeye başladı. Güneş direkt gelmesin diye gölge yaptım gölge altında duruyor.

    Konuşmasını falan istemiyorum elime gelsin yeter dün akşam kuş sesi açtım çıldırdı resmen hareketlendi baya bende üzüldüm bu duruma yarın gidicem bi dişi kuş alıcam birlikte takılsınlar.

    Sorum şu her gün böyle balkona çıkarayım mı ? Güneş direkt gelmiyor ne kadar süre dışarıda tutmalıyım ?
    Her gün böyle çıkarırsam sürekli ortam değiştirdiği için huzursuzlaşır mı ?
     
  2. Ahmet Koluk
    Çevrimdışı

    Katılım:
    6 Eylül 2016
    Mesajlar:
    126
    Beğenileri:
    23
    saat 10 dan akşam 4 kadar Tutsanız bişerşey olmaz kış geldiği için sıcak olduğunda çıkartın Kuş 1-2 aylıksa eline alıştıra bilirsin
     
  3. ensar
    Çevrimdışı

    ensar New Member

    Katılım:
    1 Ekim 2016
    Mesajlar:
    9
    Beğenileri:
    0
    44 günlük, yanına bir eş aldıktan sonra da elime alışır mı acaba yine ilgilensem böyle ?
     
  4. Ahmet Koluk
    Çevrimdışı

    Katılım:
    6 Eylül 2016
    Mesajlar:
    126
    Beğenileri:
    23
    Eş alırsan alışmaz ayrıca 44 gunluk kuştan yavru alamasın en az 8 aylık olması lazım yavru vermesi için
     
  5. Cem Açıkgöz
    Çevrimdışı

    Cem Açıkgöz Active Member

    Katılım:
    1 Haziran 2016
    Mesajlar:
    375
    Beğenileri:
    144
    Cift kusu alistiranlar var biraz igrasman lazim. Balkonunuz acikmi cok ruzgarda kalmamasina dikkat edin. En buyuk dusmanlari budur. Ishal ve tuy dokumu strese bagli olabilir. Kanarya yemiyle takviye yaparsaniz iyi gelir. Birde bu donemde yesillik vs vermeyin kusunuza.
     
  6. ensar
    Çevrimdışı

    ensar New Member

    Katılım:
    1 Ekim 2016
    Mesajlar:
    9
    Beğenileri:
    0
    Balkon açık ama şu an rüzgar yok gibi sıcak zaten ama yanıtınız biraz korkuttu beni içeri mi alsam bilemedim
     
  7. Cem Açıkgöz
    Çevrimdışı

    Cem Açıkgöz Active Member

    Katılım:
    1 Haziran 2016
    Mesajlar:
    375
    Beğenileri:
    144
    Konunuzun cevabini kendiniz vermissiniz zaten. Direk gunes almamasi iyidir.
     
  8. Cem Açıkgöz
    Çevrimdışı

    Cem Açıkgöz Active Member

    Katılım:
    1 Haziran 2016
    Mesajlar:
    375
    Beğenileri:
    144
    Dedigim gibi ruzgar cok tehlikeli. Ayrica iceri aldiginizda da karsilikli pencere acmamanizi oneririm. Hava akimi cok kotu sonuclara sebep olabilir. Birde kusunuzu yeni almissiniz. İlk etapta yerine alismasi icin yerini cok fazla degistirmeyin. Bir yer belirleyin ilk bir kac hafta orada kalsin mumkunse
     

Sayfayı Paylaş