petshop
petshop

                   

  1. Türkiye'nin en büyük Muhabbet Kuşu Forumuna Hoşgeldiniz
    Eğer sitemize yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, lütfen öncelikle Forum Kurallarını okuyunuz. Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için Kayıt olmalısınız. Üye olmayanlar forumumuzdan yararlanamazlar.
    Eğer zaten kayıtlı kullanıcı iseniz, lütfen kullanıcı adınız ve şifreniz ile, Giriş yapınız. (Sitemize üyelik ücretsizdir)

    Notu Gizle

Vergi

Konusu 'Muhabbet Kuşu Bakımı ve Beslenmesi' forumundadır ve Halil İbrahim İZOL tarafından 7 Mart 2015 başlatılmıştır.

  1. Halil İbrahim İZOL
    Çevrimdışı

    Merhaba Sevgili ve Saygıdeğer Hobidaşlarım;
    Bir hobihane kuracağım ve Allah izin verirse, küçük çapta alım-satım da yapabilirim.
    Benim sorum; Kuş üretenler başvuru yapıp "Ben kuş üretip satıyorum."Diyorlar ve yıllık vergi ödüyorlarmış.

    Bu doğru mu, doğruysa nasıl başvuracağım?

    Şimdiden sağolun . ..
     
  2. Serdar Şerifoğlu
    Çevrimdışı

    Altın Üye

    Katılım:
    28 Ekim 2014
    Mesajlar:
    785
    Beğenileri:
    0
    Piyasada 100 üretici varsa
    80i hatta 85i vergi vermiyor
    hobi ticari değil der geçer
     
  3. Levent ACAR
    Çevrimdışı

    Levent ACAR Well-Known Member

    Katılım:
    8 Aralık 2013
    Mesajlar:
    13.778
    Beğenileri:
    74
    İşin ticari boyutu ayrı. Bir işletme kuruyorsun onun getirdiği yükümlülükleri bir mali müşavire sorabilirsin. Bir de İzin konuları var. Forumda bir konu vardı üretimhane açmak için yapman gerekenleri yazmıştı bir arkadaş. 3-4 sayfa maddeler.. :)
     
  4. Halil İbrahim İZOL
    Çevrimdışı

    Baş vurmazsam kuşlarımı götürürler mi acaba? :(
     
  5. Muhammed Hamza Acar
    Çevrimdışı

    Altın Üye

    Katılım:
    30 Aralık 2013
    Mesajlar:
    826
    Beğenileri:
    0
    Levent abi hatırlamıyor heralde kendisi bir konuya 50 çift olursa hobiyi geçiyomuş yazmıştı yıllık para veriyodu bir yere 125 tl sanırım , kendisi açıklar şimdi :d 49 çift bakarsınız olur biter , zaten alım satımıda faturalı yapmayacağınız için sorun olmaz diye düşünmekteyim :)
     
  6. Halil İbrahim İZOL
    Çevrimdışı

    -Yani, 50 çiftten az olursa, vergi vermek gerekmiyor mu?

    Mutlaka bir hobihanesi olan vardır aranızda. Bu konuyu iyi bilen bir Hobidaş yazarsa, çoğu kişi de bu yazıdan yararlanacaktır.

    Şimdiden sağolun. ..
     
  7. Muhammed Hamza Acar
    Çevrimdışı

    Altın Üye

    Katılım:
    30 Aralık 2013
    Mesajlar:
    826
    Beğenileri:
    0
    Bu konu gibi birisi konu açmıştı levent abi öyle yazmıştı 50 çift ticarete giriyor diye yanında da 3 tane belge paylaşmıştı bende var bunlarda yıllık 125 ödüyorum diye .
     
  8. Halil İbrahim İZOL
    Çevrimdışı

    Şimdi ben 30 kuş üretsem, arada satsam da vergi gerekmiyor mu?
     
  9. kurtcan
    Çevrimdışı

    kurtcan New Member

    Katılım:
    4 Aralık 2014
    Mesajlar:
    175
    Beğenileri:
    0
    Hayır .Hiçbirşey olmaz.
    Siz Diyarbakırlı adamsınız."İçiciyim" demeyi bilmeniz gerekir :)
    Pardon hobiciyim.
     
  10. AliismailERTAŞ
    Çevrimdışı

    AliismailERTAŞ Active Member

    Katılım:
    1 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.186
    Beğenileri:
    0
  11. Levent ACAR
    Çevrimdışı

    Levent ACAR Well-Known Member

    Katılım:
    8 Aralık 2013
    Mesajlar:
    13.778
    Beğenileri:
    74
    Bende 50 çift yok [MENTION=6768]Muhammed Hamza Acar[/MENTION], 125 TL de vermiyorum bir yere, senin aklında yanlış kalmış.
    Ben dernek üyesiyim, 50TL yıllık aidatı var. Seminere katıldık Büyükşehir belediyesinin açtığı. Aldığımız sertifika ile 50 çiftin üzerine çıkmayın hobi olarak besleyebilirsiniz dendi. Olay bundan ibaret. Resmi olarak üretim çiftliği kuracam diyorsan "vergi" düşünmen gereken iş kalemlerinden sadece biri. Yukarıda Ali kardeşim ilgili konu başlığını belirtmiş. Oldukça ayararlı bir konu :)
     
    #11 Levent ACAR, 9 Mart 2015
    Son düzenleme: 9 Mart 2015
  12. Orhan ERGİN
    Çevrimdışı

    Katılım:
    7 Şubat 2014
    Mesajlar:
    349
    Beğenileri:
    0
    bu DİYARBAKIR lısınız,
    İÇİCİYİM dersiniz..

    ne demek bu kardeşim...
    açıkla...!!!

    bu arada sen nerelisin,
    bi bilelim de ona göre karşımda kim var
    ADAMına göre konuşayım...
     
  13. Levent ACAR
    Çevrimdışı

    Levent ACAR Well-Known Member

    Katılım:
    8 Aralık 2013
    Mesajlar:
    13.778
    Beğenileri:
    74
    Sanırım arkadaş kötü bi mizah yapmış. Komedi filmlerinde polis bastığında "içiciyiz biz satmıyoruz" diyorlar ya cezadan yırtmak için, onu kastetmiş olsa gerek. Yukarıda gerekli açıklama var onları okuyun.
     
  14. Muhammed Hamza Acar
    Çevrimdışı

    Altın Üye

    Katılım:
    30 Aralık 2013
    Mesajlar:
    826
    Beğenileri:
    0
    Bende onu dedim zaten sen yanlış anladın abi sende 50 çift var demedim 50 çift olunca para veriliyomus dedim , 125 TL neden aklımda kaldı bilmiyorum :D
     
  15. Levent ACAR
    Çevrimdışı

    Levent ACAR Well-Known Member

    Katılım:
    8 Aralık 2013
    Mesajlar:
    13.778
    Beğenileri:
    74
    Ben düzelteyim yine. Sanırım parayı sen çift sayısınla karıştırdın.
    İstersen hiç kuş besleme, 50TL derneğin yıllık aidatı.
    Biz dernek dahilinde belediyenin açtığı seminere katıldık. Seminerden alınan sertifika ile 50 çifte kadar hobi amaçlı bakabilirsiniz dediler. Durum bundan ibaret.
     
    #15 Levent ACAR, 9 Mart 2015
    Son düzenleme: 9 Mart 2015
  16. kurtcan
    Çevrimdışı

    kurtcan New Member

    Katılım:
    4 Aralık 2014
    Mesajlar:
    175
    Beğenileri:
    0
    Alınma güzel kardeşim.Ben de Adana lıyım.Herhangi bir durumda biz de içiciyiz deriz yani.
    Söylemek istediğim herhangi bir denetleme de hobi dersiniz olur biter.
     
  17. Orhan ERGİN
    Çevrimdışı

    Katılım:
    7 Şubat 2014
    Mesajlar:
    349
    Beğenileri:
    0
    sen de kimin nasıl anlayacağını bilmeden
    kimlik kullanmadan muhabbbet et , kardeşim,
    ben alınmam
     
  18. Halil İbrahim İZOL
    Çevrimdışı

    49 çifte kadar çıkabilir yani :) ???
     
  19. Atılım BUKAĞIKIRAN
    Çevrimdışı

    Atılım BUKAĞIKIRAN Active Member

    Katılım:
    18 Mart 2014
    Mesajlar:
    2.592
    Beğenileri:
    1
    Durum şöyle arkadasım.. Sen ne zaman istersen.. ben bu işi meslek olarak yapacam.. burdan ticari anlamda kazanç elde edecem diyorsan.. Evraklarını toparlayıp Bağlı bulunduğun vergi dairesine müracat edersin.. Evrak olarak ne isterler dersen, Kimlik fotokopisi, Nüfus Müdürlüğünden ikametgah belgesi * vukuatlı nüfus kayıt örneği, noterden imza sirküsü, kira ödeme durumu varsa kira kontratı örneği, ayrıca vergi dairesinden sana sunacakları işe başlama bildirim formu. Ben bunu güzel bir dükkanda yapmak istiyorum diyorsan ayrıca Belediyeden de ruhsat alabilmek icin evrak prosedürüne girmen gerekiyor..
     
  20. kurtcan
    Çevrimdışı

    kurtcan New Member

    Katılım:
    4 Aralık 2014
    Mesajlar:
    175
    Beğenileri:
    0
    Kimlik kullanmak mı? Ne yani ırkıçılıkla mı suçlanıyorum?
    Bak arkadaşım ;Diyarbakırlı olmanı açıkladığım durum,çevrende kaçakçılık yapanların herhangi bir göz altı durumunda nasıl bir savunma verdikleri doğrultusundaydı.Sen kimsin de beni ne ile itham ediyorsun.
     

Sayfayı Paylaş