petshop
petshop

                   

  1. Türkiye'nin en büyük Muhabbet Kuşu Forumuna Hoşgeldiniz
    Eğer sitemize yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, lütfen öncelikle Forum Kurallarını okuyunuz. Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için Kayıt olmalısınız. Üye olmayanlar forumumuzdan yararlanamazlar.
    Eğer zaten kayıtlı kullanıcı iseniz, lütfen kullanıcı adınız ve şifreniz ile, Giriş yapınız. (Sitemize üyelik ücretsizdir)

    Notu Gizle

Ya ben napcam bu cicikuşla :(

Konusu 'Muhabbet Kuşu Diğer Sorular' forumundadır ve TOPRAK DENİZ tarafından 18 Ocak 2014 başlatılmıştır.

  1. TOPRAK DENİZ
    Çevrimdışı

    su an yaklaşık 6 aylık dişi maviş bir kuşum var 28 ekimde aldım işte o zamandan beri benle.Sorun şu gün içinde ötmüyo çok nadiren ses çıkarıyo yada cırlama şeklinde sesleri var.Onun haricinde ben çalışıyorum bütün gün evde yokum akşam eve gelince hemen açıyorum kafesinin üstünü konuşuyorum tüneğine parmağımı uzatıyorum karnını okşuyorum ama tüneğe iyice yapışıyo gelmek istemiyo sinirleniyo bazen de ısırıyo bu parmağıma gelmeme durumu yeni başladı öncesinde geliyodu .Ayrıca kafesin kapısını açtığımda anlayıp çıkmıyo dışarı ki kafesin üstü tamamen açık olduğundada çıkmıyo saatlerce duruyo öle çıktıgındada hemen çekyatın kenarına kaçıp orda duruyo gizleniyo.Galiba güven veremedim ona neden böle anlamadım acaba kızıştımı da böle yapıyo onu da bilmiyorum ben konuşturma hayalindeyken maviş henüz ötmüyo bile :)bi yardım ederseniz sevinirim teekkürler....
     
  2. Adem PEHLİVAN
    Çevrimdışı

    Disi kus alarak en bastan yanlis secim yapmissiniz konusturma ve evcillestirme konusunda disiler daha zordur
     
  3. Elif AKDOĞANOĞLU
    Çevrimdışı

    Disi kuşların alismasi erkek kuslara gore zordur. Disiler dogalari geregi pek otmez ve yavrularini koruma icgudusuyle agresif davranislari biz insanlara da gosterebilirler. Yavrusu olmasa bile isirma, kacma, alismama vb durumlar mumkundur. Kendinize alıştırmak, konusturmak isterseniz erkek kus tercih ederseniz daha rahat edersiniz.
     
  4. TOPRAK DENİZ
    Çevrimdışı

    ya evet batan alırkende öle dediler erkek al diye de niyeyse dişi aldım bilmiyom bende:) şu an napcamıda bilmiyom cicikuşumu geri verip erkek mi alsam dyorum ama onada kıyamıyorum :( erkek alırsam yawru almam gerek zannedersem e o da bi o kadar zmn demek alışana konuşana kadar..eş alsam beni tümden unutur ztn bakamam hrlde yawru falan .Bide erkek alsam acaba gün içinde evde olmadığım için o da mı alışmaz konuşmaz bilemiyorum onu.Sizce ?
     
  5. Emin YÜKSEL
    Çevrimdışı

    Emin YÜKSEL New Member

    Katılım:
    3 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    323
    Beğenileri:
    0
    bence eğitim çok önemli..konuşma konusunda doğrudur erkek derim.
    benim dişi kuşum insan canlısı büyük alanda fabrikada salıyorum uçuyor tekrar elime geliyor birşey yerken beni görmesin ağzımdan çıkarttırıyor benimle yemek için.
     
  6. TOPRAK DENİZ
    Çevrimdışı

    teşekkür ederim yorumlarınız için..
     
  7. Ümit BAY
    Çevrimdışı

    Ümit BAY Member

    Katılım:
    18 Ocak 2014
    Mesajlar:
    452
    Beğenileri:
    6
    Arkadaşlar Dişi Kuş Erkeğe Göre Eğitimi Zordur Yada Erkek Kuş Daha Çabuk Kavrar Daha Çabuk Eğitilir Gibi Sözler Yada Kelimeler Doğru Değildir Bunlar Tamamen Birer Uydurmadır Siz Nasıl Eğitirseniz Kuşunuz O Şekilde Yetişir Yani Olay Tamamen Sizde Biter Dişi Kuşun Sadece Erkeğe Göre Zaman Zaman Bir Kızgınlık Dönemi Olur Sadece O Dönemlerde Agresif Olur Boş Yumurta Yapar vs vs Ama Aynı Durum Erkek İçinde Geçerlidir Yani Erkek Kuş Daha Çabuk Eğitim Alır Sözü Tamamen Bir Uydurmadır Ve Çoğu Sevdalıya Yanlış Aktarılan Bir Bilgidir İyi Forumlar Dilerim
     
  8. Elif AKDOĞANOĞLU
    Çevrimdışı

    20 yildir muhabbet kusu besliyorum. Umit bey eger disi yavru bir kus alir onu 2 ay sonra alismis ve 8-10 kelime ogrenmis hale getirebilirseniz ikna olurum. Aksi takdirde disilerin asla erkekler kadar iyi egitilemeyecegini zaten cok defa tecrube ettim.
     
  9. TOPRAK DENİZ
    Çevrimdışı

    aslında ben sabırsız olduğumu düşünüyorum ve yanlış bi seçim yaptım galiba belkide eğitilirdi ama benm hem pek sabrım yok hem de çok çok zaman ayırabilecek bi vaktim haftasonu full berab erim genelde hafta içide akşam..şimdi yeniden bir kuş almak istesem siz neyi tavsiye edersiniz kaç aylık ve cins??
     
  10. Ümit BAY
    Çevrimdışı

    Ümit BAY Member

    Katılım:
    18 Ocak 2014
    Mesajlar:
    452
    Beğenileri:
    6
    Bende 20 Senedir Muhabbet Kuşu Besliyorum Tam 8 Senedir Aktif Olarakta Üretimhanemde Faliyet Gösteriyorum İstanbuldaki Hemen Hemen Her Seminere Katılıyorum ince ve detaylı şekilde bütün mutasyonlarda çalıştım ve hala çalışıyorum çalışıyorum. Çevremdeki Eşim Dostum Hobi Eğitim Amaçlı Kuş İstesiğinde Israr İle Dişi Yavru Verdim Ve Bir Tanesi Eğitimden Şikayetçi Olmadı. Evime Kolay Kolay Kuş Sokmam Olayımı Anlatayım Jumbo Kırığı siyah beyaz dişi bir yavruyu babama hediye ettim babam kuşları pek sevmezdi 60 yasında olmasına ragmen neyse ben kusu sırf Babam sevsin diye yeme düşmeden ayırdım yuvadan Babama verdim kıyamadı kuşu ağzı ile besledi ve o iri dişi kuşa acayip sempati duydu kus 2 aylıkken Babam dışardan geldiğinde kuş salon kapısından çıkarak hole babamın omuzuna konuyodu hatta iri kuşu eğitmek zordur derler gel zaman git zaman evde annemde astım cıktı ben kusu üretim haneye götürmek zorunda kaldım yavruları oldu derken o o kus su an üretim hanede gelen giden kimseyi umursamıyo Babam ayda 1 kere ziyarete geliyo geldiğinde kus yattıgı yumurtaları bırakıyo kapıya geliyo kapıyı acmamla babamın kafasına omzuna konuyo bu sadece yakın zamandaki bir örnekti o yüzden anlattım İyi forumlar
     
  11. ismail baktır
    Çevrimdışı

Sayfayı Paylaş