petshop
petshop

                   

  1. Türkiye'nin en büyük Muhabbet Kuşu Forumuna Hoşgeldiniz
    Eğer sitemize yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, lütfen öncelikle Forum Kurallarını okuyunuz. Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için Kayıt olmalısınız. Üye olmayanlar forumumuzdan yararlanamazlar.
    Eğer zaten kayıtlı kullanıcı iseniz, lütfen kullanıcı adınız ve şifreniz ile, Giriş yapınız. (Sitemize üyelik ücretsizdir)

    Notu Gizle

(yardım)uzun tırnak için tünek

Konusu 'Muhabbet Kuşu Eski Konular ( Kapalı Bölüm )' forumundadır ve Boncuk tarafından 4 Ocak 2014 başlatılmıştır.

  1. Boncuk
    Çevrimdışı

    Boncuk New Member

    Katılım:
    12 Kasım 2013
    Mesajlar:
    448
    Beğenileri:
    0
    arkadaşlar kuşum 2.5 aylık ve tüye girdi.sanırım yetişkin tüyleri çıkacak.kuşum kendine dokundurtmuyor bile.ellenmeyi hiç sevmiyor.o yüzden tırnaklarını kesmeye çalışıp güvenini kaybetmek istemiyorum.zaten tüyde exstra stresli.kafesteki tünekler tahta ama işe yaramıyor.

    şöyle bir alet var.ben ne zaman yabancıların hazırladığı muhabbet kuşu videolarını izlesem kafeste bunlardan var.bende zararlı olduğunu düşünmüyorum.Benim sorum uzun tırnağı torpulermi bunlar yada tırnağın sivriliğini alırmı?Kullanan varmı?

    [​IMG]

    -- MUHABBETKUSU.COM.TR; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 11:00 -->-> Daha önceki mesaj 01:38 --

    güncel diyelim
     
  2. Ömer Macit
    Çevrimdışı

    Ömer Macit Active Member

    Katılım:
    31 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.364
    Beğenileri:
    1
    boncuk dostum ağaç tüneyin varsa zaten gerek yokki kalamar kemiğide kulanıyorsun sen zaten kus kendi sıkıntı duyarsa bunlarla düzeltebilr
     
  3. Boncuk
    Çevrimdışı

    Boncuk New Member

    Katılım:
    12 Kasım 2013
    Mesajlar:
    448
    Beğenileri:
    0
    doğrudur ama denemek istiyorum.sanırım kullanan biri yok.hangi yabancı video izlesem kafeste muhakkak bundan var.olmadığını hiç görmedim.kuşa zarar verse onlarda kullanmaz heralde.hem bu taş tünek kum değil.yani zımpara gibi ayağa zarar vermez.kuşum dokundurtmuyor bile kendine.işe yararsa hem o hem ben rahat ederiz.
     
  4. İsmail GÜLPINAR
    Çevrimdışı

    Katılım:
    11 Eylül 2013
    Mesajlar:
    367
    Beğenileri:
    0
    Tahta tünek yeterlidir o kendi halleder siz ellemeyin.Ama bu tünekleri kullanmak isterseniz o sizin bileceginiz iş.
     
  5. Boncuk
    Çevrimdışı

    Boncuk New Member

    Katılım:
    12 Kasım 2013
    Mesajlar:
    448
    Beğenileri:
    0
    tahta tünek yetmiyor.kuşu aldığımdan beri plastik tünek kullanmadım yinede uzadı.normal tırnak boyunun 2 katı oldu.t-shirtüme bile tırnakları takılıyor.
     
  6. OzanEsmrsy
    Çevrimdışı

    Selam Tahta Tüneklerin Kalınmı Eğer İnce İse Zaten İşe Yaramaz ?
     
  7. Ömer Macit
    Çevrimdışı

    Ömer Macit Active Member

    Katılım:
    31 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.364
    Beğenileri:
    1
    dostum o tırnak ona gerekiyor çünkü gerek duymadıgında rahatsız oldugunda zaten kendi halletcektir
     
  8. Buğra
    Çevrimdışı

    Buğra Guest

    [​IMG]
    siz düşünün gerisini...

    resim başka konudan alıntıdır(yine kumlu tünek konusundan)
     
  9. Ömer Macit
    Çevrimdışı

    Ömer Macit Active Member

    Katılım:
    31 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.364
    Beğenileri:
    1
    ticari ürünler bunlar fazla önem vermeyin böyle seylere
     
  10. Boncuk
    Çevrimdışı

    Boncuk New Member

    Katılım:
    12 Kasım 2013
    Mesajlar:
    448
    Beğenileri:
    0
    evet tünekler ince haklısınız.bir tane örnek tünek resmi koyarmısınız ne kadar kalın olmalı.2si bu fotoğraftan bir tane var heralde yabancı siteleride araştırdım bu konuda onlarda aynı fotoyu koymuş.dikkat edersinizki fotodaki kuşun tırnakları elektrik direği kadar nerdeyse.ayağı zımpalamış ama tırnaklara birşey yapmamış.

    şimdi tırnakları uzun ya ben kalınlığı ideal bir tünek koysam o törpülermi tırnaklarını?siz tırnak kesiyormusunuz?
     
  11. Buğra
    Çevrimdışı

    Buğra Guest

    mantıken düşündüğünüz zaman kalın bir tüneği ayaklarıyla sarmak için kavrıycak o sırada tırnakları boşlukta değil tahtada olucak ve böylece törpülenicek ben doğal ağaç budanmıştı ondan alıp koydum daha güzel oluyor
     
  12. Ömer Macit
    Çevrimdışı

    Ömer Macit Active Member

    Katılım:
    31 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.364
    Beğenileri:
    1
    dostum kusun tırnagı tabiki olcak boncuk neden takıyorsun kusa bu kadar su kuslara yem vitamin taze su ver sev kardesim bu kadar ugrasma kuslarla
     
  13. Boncuk
    Çevrimdışı

    Boncuk New Member

    Katılım:
    12 Kasım 2013
    Mesajlar:
    448
    Beğenileri:
    0
    ya seyrantepe birşey diyorsam sebebi var kardeşim.bir soru soruyoruz 50 akıl alıyoruz
     
  14. Selahattin GÖKTAŞ
    Çevrimdışı

    farklı kalınlıklarda kendin dut dalından tünekler koyarsan en güzeli o bence.
     
  15. Boncuk
    Çevrimdışı

    Boncuk New Member

    Katılım:
    12 Kasım 2013
    Mesajlar:
    448
    Beğenileri:
    0
    tamam dediğinizi deniycem.madem işe yarar diyorsunuz benim tunek ince gerçekten ondan işe yaramıyor.şöyle güzel bir tünek ayarlıyım ona
     
  16. Selahattin GÖKTAŞ
    Çevrimdışı

    kaşınma arkadaşım ben kaşındım zamanında kuşun tırnağını kestirdim o da kanattı anca durdurduk ölmediğine hala şaşarım. uğraşma fazla aşırı bi uzunluk olduğunuda sanmıyorum. tahta tüneğini tak rahat bırak hayvanları :)
     
  17. Elif AKDOĞANOĞLU
    Çevrimdışı

    arkadaşım eğer kuşunun tırnakları çok uzadıysa "çıt çıt" diye tabir edilen tırnak makasıyla sadece uzun parmaklarındaki tırnakları 0,5-1 mm kadar kısaltabilirsin. zaten insan tırnağı gibi ölü kısmı beyaz, canlı kısmı da kuşun cilt rengine göre pembe-mor oluyor. kuş avcunda durmaya çok tepki vermiyor çok çırpınmıyorsa kes derim. ayakları sağa sola takılıyor sonra ayaklarını incitiyorlar, hatta ender durumlarda ayakları kırılabiliyor bile.

    eskiden böyle değişik tüneklerden falan haberimiz yoktu, zaten pek de bulunmuyordu sanırım. ben yıllardır kuşlarımın tırnağını 2-3 ayda bir sivriliğini alacak kadar çok ufak bir parça keserim. hayvanlar da rahat ediyor. ama dediğim gibi derin kesme sakın. sadece sivriliği kaybolsun.

    -- MUHABBETKUSU.COM.TR; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 18:31 -->-> Daha önceki mesaj 18:21 --

    ne kadar uzun olmalı konusuna gelince; aşağıda benim kuşun resimleri fikir verecektir.

    [​IMG]

    [​IMG]

    bundan daha kısası da daha uzunu da hayvanı rahatsız ediyor.kısa olunca tutunamıyorlar, uzunken etrafa takılıyor canları yanıyor.
     
  18. Boncuk
    Çevrimdışı

    Boncuk New Member

    Katılım:
    12 Kasım 2013
    Mesajlar:
    448
    Beğenileri:
    0
    akdoğan bey kuşunuz çok şirin maşallah.ben dediklerinizi biliyorum zaten o maksatla bu konuyu açtım.benim kuşun tırnağı sizinkinin 2 katı nerdeyse ucuda sivri.kuş kendine dokunulmasından nefret ediyor.daha 2.5 aylık şimdi elime alsam kessem çok korkucak banada güveni sarsılıcak.şuan tüy döneminde zaten onu korkutmamak için 2 sebebim var.ben hani tırnak makasına gerek olmadan bu tünek sayesinde kendi kendine torpulenirmi diye konu açıp sizlere danışmak istedim belki kullanan vardır diye.diyorum ki ben avrupalı insanlar kafeslerinde bulunduruyor.demin ki fotoğraftaki kuş gibi onların kuşlarınında ayakları yara olsa koyarlarmıydı sizce ben bu düşüncem arasında kaldım.dediğim tünekte hagen markalı.kaliteli bir marka olmasından dolayıda kuşa zarar vericek birşey üretmezler diye düşünüyorum.belki kullanan vardır diye sordum ben.

    birde şu var ki kullanmayan arkadaşlar yazmış hep.buda beni düşündürüyor.şimdi biri kullanıp zararını gördüm dese eyvallah.çok kararsızım.Bu tüneğin maddesi taş.bildiğin taş üstünde kum falan yok yani tahriş etcek birşey değil.birşey daha var bir kuş ayağını acıtan birşeyin üstünde dururmu.hadi bu taş harbiden zararlı kuş kondukça ayağı tahriş olucak kuşun canı yanıcak.o zaman kuş üstüne konmaz ki.Zararı olsa bile kuşum çok büyük zarara uğramaz çünkü ayağına ufak bir zarar geldimi kuşumun onu kullanmıyacağını düşünüyorum.Bu benim düşüncem.


    Ben kullanmaya karar verdim ve ayağını her gün kontrol edicem.en ufak bir değişiklik görürsem hemen kaldırıcam.müşkül durumda olmasam alır elime tırnak makasıyla keserim niye riske giriyim.Cevap veren herkese teşekkür ederim.
     
  19. Elif AKDOĞANOĞLU
    Çevrimdışı

    mantık yürütme biçiminiz benimkine benziyor. taş olan tünek de görüntü olarak ponza taşına benziyor. umarım bir zarar vermez. tahta tünek dışında benim de bilgim yok, dediğim gibi keserek çözüm üretmiş durumdayım.
     
  20. Vto
    Çevrimdışı

    Vto Guest

    Ben kullanıorum bi sorunda yok.Kalınlığı sağdan 2. kadar
     

Sayfayı Paylaş