petshop
petshop

                   

  1. Türkiye'nin en büyük Muhabbet Kuşu Forumuna Hoşgeldiniz
    Eğer sitemize yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, lütfen öncelikle Forum Kurallarını okuyunuz. Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için Kayıt olmalısınız. Üye olmayanlar forumumuzdan yararlanamazlar.
    Eğer zaten kayıtlı kullanıcı iseniz, lütfen kullanıcı adınız ve şifreniz ile, Giriş yapınız. (Sitemize üyelik ücretsizdir)

    Notu Gizle

Yavru Serçe Kuşu Elime Geçti, Ne Yapmam Lazım? (Acil cevap yazabilirseniz eğer çok memnun olurum.)

Konusu 'Doğada Yaşayan Tüm Kuşlar' forumundadır ve Ayşe Gül tarafından 18 Ağustos 2016 başlatılmıştır.

  1. Ayşe Gül
    Çevrimdışı

    Ayşe Gül New Member

    Katılım:
    28 Nisan 2016
    Mesajlar:
    27
    Beğenileri:
    2
    Bugün öğlen sularında oturduğum apartmanın alt katında ayakkabıcılık yapan bir abim yavru kuş bulmuş. Bana getirdi. Evde muhabbet kuşum olduğunu biliyor, benim daha iyi bakabileceğimi düşünmüş, bir de dükkanında yer yok bakmak için.
    Birkaç yerde sordum, soruşturdum; büyük ihtimal serçe yavrusu. Şu an yanımda, kutunun içindeydi, çıkarttım. Kutuda durmaması gerektiğini okudum. Geldiğinden beri bir şey yemedi, içmedi. Nasıl yedireceğimi, ne vereceğimi bilmiyorum. Dışarıya salmayı düşünsem de yavru diye bırakmak istemiyorum. Kedi filan çok oluyor mahallemde.
    Yalnız gayet güzel uçabiliyor. Muhabbet kuşumla aynı kafese koymak istemediğim için bana getirilen kutuyu kafes demirleri gibi keseceğim. Bunun ardında bir şeyler yedirmek istiyorum.
    Ne yapabilirim? Ne verebilirim?
    Ne zaman sonra tekrar kendi doğasına salmalıyım? Gönlüm her ne kadar yanımda kalmasını istese de yuvadan uçmayı öğrenirken düşmüş olmalı, annesi aramıştır sonuçta.
    Yardımcı olursanız çok sevinirim.
    Bunlar da resimleri. :)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Kahraman KÖROĞLU
    Çevrimdışı

    Kahraman KÖROĞLU İstanbul - Maslak 0538 581 96 82
    Yönetici

    Katılım:
    25 Ocak 2014
    Mesajlar:
    2.643
    Beğenileri:
    749
    Maşallah çok sevimli gözüküyor ama maalesef bi bilgim yok ne yer ne içer :( ev ortamında yaşamayacak bir kuştur ama doğaya salınmalı biran önce kendisini toparlayıp
     
  3. Ayşe Gül
    Çevrimdışı

    Ayşe Gül New Member

    Katılım:
    28 Nisan 2016
    Mesajlar:
    27
    Beğenileri:
    2
    Evet, çok şirin kendisi. :) Ben de çok sevdim. Kararsız kaldım. Eğer salarsam ya ölürse? Vicdanım rahat olmaz. Evde besleyenler olmuş fakat muhabbet kuşu gibi değiller, aşırı aktifler. Umarım fikri olan çıkar. Elimde ölürse daha çok üzülürüm. :(
     
  4. Ahmed Demir
    Çevrimdışı

    Ahmed Demir Active Member

    Katılım:
    25 Şubat 2016
    Mesajlar:
    962
    Beğenileri:
    209
    Serce yavrusu degil serce yavrusu boyle olmaz ekmegi ufalayip verebilirsiniz dovulmus yem turleri olabilir bugday arpa gibi vahsi ve cokda yabani gorunmuyor kurt bocek severler butur kuslar
     
  5. Kamen
    Çevrimdışı

    Kamen Well-Known Member

    Katılım:
    30 Temmuz 2016
    Mesajlar:
    749
    Beğenileri:
    253
    Güzel uçabiliyorsa bence doğaya salmanızda fayda var.
     
  6. Ayşe Gül
    Çevrimdışı

    Ayşe Gül New Member

    Katılım:
    28 Nisan 2016
    Mesajlar:
    27
    Beğenileri:
    2
    Bayağı araştırdım aslında. Ama serçenin gagası biraz daha küçüktü bundan. Ne tür bir kuş olduğunu bilsem keşke.
    Az önce aydınlatmanın üzerindeydi, bayağı hareketlendi. Sanırım yabanilikle bir yere varılmayacağını anladı. :) Gayet güzel uçuyor ama bir yerde de tüneyip kalıyor. Endişem de bu yüzden.
    Ekmeği ıslattım, minik minik parçalar halinde kürdanla veriyorum. Biraz daha beslensin, salacağım.
     
  7. Ayşe Gül
    Çevrimdışı

    Ayşe Gül New Member

    Katılım:
    28 Nisan 2016
    Mesajlar:
    27
    Beğenileri:
    2
    Uçabiliyor ama bir yere konunca tüneyip kalıyor.
    Sağ olsun kuşu veren abi de uğraşıp duruyor, kedi yerse günahı sana diye. Tedirginim bu yüzden. :(
     
  8. Kamen
    Çevrimdışı

    Kamen Well-Known Member

    Katılım:
    30 Temmuz 2016
    Mesajlar:
    749
    Beğenileri:
    253
    Kedi yerse günahı sana diye bir şey yok.
    Hayvanin ait olduğu yer zaten doğa.
    Kedi de yiyecek kurda kuşa da yem olacak.
    Ekolojik sistem bunu gerektirir.
    Muhabbetleri kafese hapsederek daha çok günaha giriyoruz bence.

    Salmanizda fayda var derken yem yemediğini su icmedigini varsaymıştım.
    Evde beslenebiliyorsa yetişkin olmasını beklemek daha sağlıklı olur.
     
  9. Ayşe Gül
    Çevrimdışı

    Ayşe Gül New Member

    Katılım:
    28 Nisan 2016
    Mesajlar:
    27
    Beğenileri:
    2
    Öğleden önce gelmişti, açtı muhtemelen. Salıp, salmamak ikilemine düştüm, buraya danışmak istedim. Ellerimle besledim az önce. Sabah erken saatte bir ağacın üzerine koyacağım.
    Şöyle de bir şey söyleyeyim yeri gelmişken. :) Eğer beslediğiniz hayvana zulmetmeyip, kızdırmazsanız, bakımını yaparsanız eğer dinimizce bir günahı yok. Benim de aklıma çok takılırdı bu fakat daha sonradan öğrenince cevabını rahatladım.
     
  10. Kamen
    Çevrimdışı

    Kamen Well-Known Member

    Katılım:
    30 Temmuz 2016
    Mesajlar:
    749
    Beğenileri:
    253
    Valla beni eve hapsetseler zulüm sayarım kendime.
    Ama öyle de sevimliler ki onlarsız da yapamıyoruz.
     
  11. Erdem AYGÜL
    Çevrimdışı

    Katılım:
    14 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    388
    Beğenileri:
    23
    Gecen gun bende bu kustan 2 tane yakaladim kedinin elinden evde baktim 3 4 gun muhabbet kuslarimla arkadas oldular sonra saldim uctular bunlar camurdan yuva yapan kuslardan ama adi ne bilmiyorum bulgur yem falan verin tek basinayken yemezler
     
  12. Ayşe Gül
    Çevrimdışı

    Ayşe Gül New Member

    Katılım:
    28 Nisan 2016
    Mesajlar:
    27
    Beğenileri:
    2
    Sizi eve hapsedip, işkence yapsalar, yemek vermeseler, bağırıp çağırsalar bu zulüm olurdu. Bunların aksini yapsalardı yine aynı düşüncede mi olacaktınız? :)
    Karar verdim, şimdi bırakacağım doğasına. :)
     
  13. Ayşe Gül
    Çevrimdışı

    Ayşe Gül New Member

    Katılım:
    28 Nisan 2016
    Mesajlar:
    27
    Beğenileri:
    2
    Verdim, yedi bayağı. :) Aydınlatmanın üzerine konabiliyor. Alçalıp, yükselebiliyor. Benim muhabbet kuşum da sevdi ama salmam gerekiyor.
     
  14. Erdem AYGÜL
    Çevrimdışı

    Katılım:
    14 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    388
    Beğenileri:
    23
    Bi kac gun kalsin yemek yedin mumkunse 1 hafta sonra zaten salarsiniz sanirsam bu cins kuslarin ureme donemi suan napcaklarini bilmiyorlar. Bi tanesi cama carpiyordu bi taneside ucamayip kedi kovaliyodu tavuk gibi kaciyor. Sanirsam yavru olduklarindan veya acliktan dolayi yuksek yerlere konsalarda ayni muhabbet kusu gibi cabuk yorulduklarini gozlemledim .
     
  15. Ayşe Gül
    Çevrimdışı

    Ayşe Gül New Member

    Katılım:
    28 Nisan 2016
    Mesajlar:
    27
    Beğenileri:
    2
    Bırakamadım zaten. Dediğiniz gibi yapacağım. :) Pencereye doğru uçmaya çalışıyordu dediğiniz gibi. Fazla alışmam umarım. :)
     
  16. Erdem AYGÜL
    Çevrimdışı

    Katılım:
    14 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    388
    Beğenileri:
    23
    Cok tatli zaten masallah :)
     
  17. Ayşe Gül
    Çevrimdışı

    Ayşe Gül New Member

    Katılım:
    28 Nisan 2016
    Mesajlar:
    27
    Beğenileri:
    2
    Evet, pek şirin. :)
    Haftasonu sınavım vardı, tam da sınav öncesi gelmesi beni mutlu etti açıkçası. Hayırlı haberle gelmiştir İnşaAllah. :)
    Yardımlarınız için çok teşekkür ederim. :)
     
    Erdem AYGÜL bunu beğendi.
  18. Erdem AYGÜL
    Çevrimdışı

    Katılım:
    14 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    388
    Beğenileri:
    23
    Rica ederim. Sinavinda basarili olmani dilerim. :)
     
  19. Ayşe Gül
    Çevrimdışı

    Ayşe Gül New Member

    Katılım:
    28 Nisan 2016
    Mesajlar:
    27
    Beğenileri:
    2
    Çok sağ olun. :)
     
  20. Özer ÇAĞLAR
    Çevrimdışı

    Özer ÇAĞLAR Active Member

    Katılım:
    27 Haziran 2016
    Mesajlar:
    264
    Beğenileri:
    87
    Maşallah ne şirin şey öle :D
     

Sayfayı Paylaş