birkann

Bakıp Çıkıcam
19 Kas 2018
9
0
1
18
Evcil Hayvanı
M. Kuşu
Kuş sayısı
1 tane
3 gün önce muhabbet kuşu aldık ilk günler yerinde duruyordu şimdi kuş çildirdi kafesten çıkmak istiyo kafes kabina falan kafasini sokuyo cikis yeri varmi diye kafesin tepesine cikiyo ters falan duruyo kafesin al tabanina kafasini sokup kacmaya calisiyo tabi kacamiyo kus daha yavru 1 bucuk aylik falan 1 1,5 ay cikarmayin kus carpar olur dediler ama kuş cok hevesli cikariyimmi
 

Süleyman YERLİ

Profesyonel
1 Ocak 2017
3,772
1,551
113
37
Darıca / KOCAELİ
Evcil Hayvanı
M. Kuşu
Kuş sayısı
2 ile 5 tane
Kuşu çıkarmayın diyen kimse onu kafeste tutun. Eğer evcil bir kuş sahibi olma niyetiniz varsa, gerekli güvenlik önlemlerini alıp kuşu korkutmadan ve mümkünse sadece sizin olduğunuz bir ortamda dışarı çıkarın. Anlattıklarınıza göre, dışarı çıkmak için çabalıyor
 

birkann

Bakıp Çıkıcam
19 Kas 2018
9
0
1
18
Evcil Hayvanı
M. Kuşu
Kuş sayısı
1 tane
peki ya kuş duvara çarparsa yada bana çarparsa bunun garantisini veremezsiniz bende korkuyorum kuşu cok sevdim cunku
 

Murat KARAGÖZ

Site Bağımlısı
16 Ağu 2018
68
5
8
24
Evcil Hayvanı
M. Kuşu
Kuş sayısı
1 tane
Benim ufaklık ilk geldiğinde sadece geldiği akşam çıkarmadım ertesi günden itibaren her gün dışarıya çıkarıyorum. Bi ara kafes kapısında teller arası boşluk fazla genişti oradan kafayı çıkarmış kaçmaya çalışıyordu tünekte ters dönüyordu şimdi bu çılgınlıkları kesti sadece kafese yaklaştımı ön tele zıplıyor. Bence günde en kötü 1-2 saat çıkarmalısınız. İlk önce kafes içerisinde elinize alıştırma çalışması yapabilirsiniz. Uçma konusunda korkmanıza gerek olduğunu sanmıyorum o kuş rahat uçuyordur kanadında bir problem yoksa.
 

birkann

Bakıp Çıkıcam
19 Kas 2018
9
0
1
18
Evcil Hayvanı
M. Kuşu
Kuş sayısı
1 tane
bir de kuşu kafese sokma sorunsalı var bu kuş hevesli baya bide içeri nasıl sokarim bilmiyrum
 

Onur Y.

Aktif Üye
16 Eki 2018
52
6
8
32
Evcil Hayvanı
M. Kuşu
Kuş sayısı
2 tane
Senin bir şey yapmana gerek yok acıkınca kendisi girer.
 

Murat KARAGÖZ

Site Bağımlısı
16 Ağu 2018
68
5
8
24
Evcil Hayvanı
M. Kuşu
Kuş sayısı
1 tane
Akşam çıkarıyorsanız ışığı kapatıp yakalayabilirsiniz rahatsız etmeyecek şekilde. Bir de acıkınca susayınca felan kendisi giriyor.
 

Süleyman YERLİ

Profesyonel
1 Ocak 2017
3,772
1,551
113
37
Darıca / KOCAELİ
Evcil Hayvanı
M. Kuşu
Kuş sayısı
2 ile 5 tane
peki ya kuş duvara çarparsa yada bana çarparsa bunun garantisini veremezsiniz bende korkuyorum kuşu cok sevdim cunku
Bu, doğru cevap değil. 1 yıl, 5 yıl veya 10 yıl kafeste tuttuktan sonra, veya kafeste dururken başına bir şey gelmeyeceğini garanti edebilir misiniz?
Eğer bir hayvan sahiplenmenin sorumluluklarını yerine getiremeyeceğinizi düşünüyorsanız, o kuşu almak ile hata yapmışsınız.
 
Tepkiler: CarliitO

birkann

Bakıp Çıkıcam
19 Kas 2018
9
0
1
18
Evcil Hayvanı
M. Kuşu
Kuş sayısı
1 tane
ben kuştan değil kuşu saldiktan sonra carpmasindan yaralanmasindan korkuyorum petshopcuyla konustuk adam bu işte uzman kendisi 1 ay cikarmayin dedi sen konuyu neryee getirdin bende anlamadim ama neyse
 

CarliitO

Profesyonel
Muhabbet Kuşu Üreticisi
13 Eki 2018
293
96
43
32
Evcil Hayvanı
M. Kuşu
Kuş sayısı
20 tane ve üzeri
Petshop cu arkadaş baya uzmanmış siz onun söylediklerinle ilerlerseniz o kuş kötürüm olur..
 
Tepkiler: ircdpangea

Murat KARAGÖZ

Site Bağımlısı
16 Ağu 2018
68
5
8
24
Evcil Hayvanı
M. Kuşu
Kuş sayısı
1 tane
Kusura bakmayın ama 1 ay çıkarmayın diyen petshop sahibinin uzman olduğunu düşünmüyorum. Ben bu konularda uzman değilimdir ama araştırmalarım sonucu bunun yanlış olduğunu düşünüyorum. Taş çatlasa 1 hafta kapalı durur 1 ay nedir. O 1 hafta da kafese alışma sürecinden dolayıdır. İlk geldiğinde yeni kafesini yadırgayabilir hatta ishal gibi sorunlar bile görülebilir. Zaten 35-40 günlük kuş uçmayı %90 öğrenmiştir eğer kanadında bir problem ve herhangi bir sağlık sorunu yoksa. İçinizi ferah tutun rahatlıkla çıkarabilirisiniz dışarıya. Ama size alışmasını kolaylaştırmak için elinizi kafes içerisine koyup size güvenmesini sağlayabilirsiniz. Benim 35 günlük yavru 10 gün sonra omzumda geziyordu.
 

birkann

Bakıp Çıkıcam
19 Kas 2018
9
0
1
18
Evcil Hayvanı
M. Kuşu
Kuş sayısı
1 tane
tamam 2 3 gun daha dursun salmaya basliyim benim kuzeninde vardi kusu aldiktan sonraki gun saldilar kus carpti ic kanamadan öldü
 

Murat KARAGÖZ

Site Bağımlısı
16 Ağu 2018
68
5
8
24
Evcil Hayvanı
M. Kuşu
Kuş sayısı
1 tane
Kuşu saldığınızda sürekli kovalamaya çalışırsanız ürkütürseniz elinizle kolunuzla can havliyle kaçarken çarpmış olabilir. Saldıkdan sonra yakalatmıyorsa kendini ya da kafese kendi girmiyorsa zorlamayın kapatın ışığı öyle alın kafese. Bir süre sonra alışacaktır sizden korkmayacak. Kendi bile girebilir kafese acıkınca, yorulunca. Biraz sabır işi ona biraz zaman vermelisiniz. İlgilendiğiniz sürece size güvenecektir. Youtube eğitici videolarını izleyebilirsiniz daha iyi sonuç almak için.
 

ircdpangea

Profesyonel
Muhabbet Kuşu Üreticisi
7 Ağu 2016
563
193
43
38
konuyu okuyup, okuyup güldüm. Sabırla ciddi cevaplar verilmiş.

kuş psikopat mı sağa sola vursun kendini? siz kedinizi bilmediğiniz bir ortama götürdükleri zaman duvardan duvara mı vuruyorsunuz?
kovalamazsanız hayvanı hiçbir şey olmaz. Hayır yok elime alıştıracağım, başıma koluma konsun diye uğraşıyorsanız ha duvara vurmuş, ha tellere sıkışmış ne fark eder?

uzman dediginiz petshopcu neye göre uzmanmış onu da merak ettim.

kuş ilk önce odayı, bulunduğu ortamı bir görecek kal ki yavru bu.. Kafesten çıkar çıkmaz sağı solu keşfedecek.

Bu süreçte kafesin içine el sokma, aç bırakma v.s. gibi girişimle sadece kuşu strese sokar başka bir şey değil. Kovalamadan, korkutmadan ha kafes içi hareket etmişsiniz, ha dışarıda farkı yok.


ayrıca burada da kimse bilir kişi değil ve çıkarsız yardımcı olmaya çalışıyor. Buna tecrübe paylaşımı deniliyor.

Bir kişi size bir şey söylüyorsa

"Sen konuyu neryee getirdin bende anlamadim ama neyse" demek şık olmamış.
 
Tepkiler: CarliitO

bay.akçakaya

Profesyonel
15 Eki 2018
658
149
43
İstanbul
Evcil Hayvanı
M. Kuşu
Kuş sayısı
5 ile 10 tane
ben kuştan değil kuşu saldiktan sonra carpmasindan yaralanmasindan korkuyorum petshopcuyla konustuk adam bu işte uzman kendisi 1 ay cikarmayin dedi sen konuyu neryee getirdin bende anlamadim ama neyse
Petshop uzmansa burada çıkarsız şekilde yardımcı olmaya çalışan insanlara sormak da ne? Kimseyi ya da kimsenin yorumunu sevmeyebilirsiniz ama saygı duymak zorundasınız, biz de zorundayız. Biz size "siz" diye hitap ediyorsak sizde bize aynı hassasiyeti göstermek durumundasınız.
 

mutluş

Profesyonel
16 Eyl 2018
759
170
43
Evcil Hayvanı
M. Kuşu
Kuş sayısı
2 ile 5 tane
En fazla 1 hafta bekletilir yeni alınan kuş kafeste 1 ay ne?petshopçuların %90’ı kuştan anlamaz ve sahtekardır.onlar sadece sizden elde edeceği geliri düşünür.belliki güler yüz göstermiş sizinde yaşınız küçük sanırım kanmışsınız.hayvanı kafesinde elinize konmaya alıştırın bu zaten çok sürmüyor basit bir eğitim.daha sonra çok fazla uçup kaçamayacağı bir odada salın.ilk başta hafif şekilde çarpar sonra alışır.eğer kovalamazsanız,panik yaptırmazsanız hızlı kendini yaralayacak şekilde çarpmaz.
 

birkann

Bakıp Çıkıcam
19 Kas 2018
9
0
1
18
Evcil Hayvanı
M. Kuşu
Kuş sayısı
1 tane
kuş elime gelmiyo kafese elimi sokunca uyuma taklidi yapıyor ilk başta gerçekten uyuyo sanıyodum çakallık yapıyomus elimi 10 dakika icerde tutuyorum yaklastiriyom parmagimi ayaginin oraya getiriyom tepki vermiyo uyuyomus gibi yapiyo lan