Kusumun gaga problemi

Konusu 'Muhabbet Kuşu Diğer Sorular' forumundadır ve irem tarafından 30 Ocak 2016 başlatılmıştır.

  1. irem
    Çevrimdışı

    irem Aktif Üye

    Katılım:
    11 Haziran 2014
    Mesajlar:
    37
    Beğenileri:
    1
    Merhabalar!
    Bir sey danismak istiyorum.
    Aldigimdan beri kusumun tirnaklarina veya gagasina hic dokunmadim yani kesmek veya kisaltmak anlaminda. Kusum 1,5 yasinda.
    Son bi aydir falan gagasini surekli kafesin demirlerine surtuyo falan yani takiyo oraya rahatsiz oluyo gibi.
    Gaga tasi falanda var kafesinde.
    Ama sizce boyle bi veterinerde falan kisalttirmak gerekli midir?
    Cevaplarinizi bekliyorum.
    Simdiden tesekkurler:)
     
  2. Erdem AYGÜL
    Çevrimdışı

    Erdem AYGÜL Profesyonel

    Katılım:
    14 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    614
    Beğenileri:
    122
    Cinsiyet:
    Bay
    resim eklerseniz daha iyi olur büyük ihtimal kısalttırmak gerekır 1.5 senede
     
  3. irem
    Çevrimdışı

    irem Aktif Üye

    Katılım:
    11 Haziran 2014
    Mesajlar:
    37
    Beğenileri:
    1
  4. Doğu kan
    Çevrimdışı

    Doğu kan Süper Üye

    Katılım:
    25 Aralık 2015
    Mesajlar:
    171
    Beğenileri:
    0
    mantar var mı anlayamıyorum ama yazıyım da konu üste çıksın. tırnaklarından damar geçer. keserseniz ve o damarlara gelirse facia olur. onun yerine törpülü tünek alın
     
  5. canan723
    Çevrimdışı

    canan723 Site Bağımlısı

    Katılım:
    7 Eylül 2015
    Mesajlar:
    62
    Beğenileri:
    8
    Merhabalar, gaga taşı varsa eğer ve onu az da olsa arada kullandığını gördüyseniz, gagasına müdahale etmenize gerek yok bence. Çünkü çok rahatsız olsa kendisi zaten törpülerdi. Tırnakları için de eğer hiçbir yere takılmıyorsa kesmenizi tavsiye etmem, tahta tünekler de ayrıyetten plastik tüneklere nazaran daha iyi. Tırnaklarda kılcal damar bulunduğundan, kesicekseniz de ucundan kesmeniz gerekir. Onun dışında sağlıklı görünüyor ve kafasında tüy kapsülleri var, yani tüyde, ayrıca da kızışmış bir dişi, şu sıralar biraz huysuz, ısırgan olabilir, güle güle besleyin. :)
     
    #5 canan723, 31 Ocak 2016
    Son düzenleme: 31 Ocak 2016

Sayfayı Paylaş