petshop
petshop

                   

  1. Türkiye'nin en büyük Muhabbet Kuşu Forumuna Hoşgeldiniz
    Eğer sitemize yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, lütfen öncelikle Forum Kurallarını okuyunuz. Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için Kayıt olmalısınız. Üye olmayanlar forumumuzdan yararlanamazlar.
    Eğer zaten kayıtlı kullanıcı iseniz, lütfen kullanıcı adınız ve şifreniz ile, Giriş yapınız. (Sitemize üyelik ücretsizdir)

    Notu Gizle

Yemin kurtlanmaması için şartlar nelerdir

Konusu 'Muhabbet Kuşu Diğer Sorular' forumundadır ve Rassien tarafından 25 Ekim 2014 başlatılmıştır.

  1. Rassien
    Çevrimdışı

    Rassien Well-Known Member

    Katılım:
    23 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    2.153
    Beğenileri:
    30
    kuşuma kapalı yem alıyorum yemin bitmesine doğru kurtlandı bi kere
    birgün aspurun bitmesine doğruda aspur kurtlandı attım hepsini yemlerin kurtlanmaması için ne yapılması gerekir sıcaktamı durmalı soğukta mı vs..
    ayrıca yemleri kavanozda saklıyorum
     
  2. Ayşe KILIÇ
    Çevrimdışı

    Kavanozda sakladığınız halde nasıl kurtlandı anlayamadım.Acaba güneş alan bi yere mi koydunuz. Yemler serin yerde saklanmalı.Ben yazın kavanozu buzdolabında,kışın ise serin ve güneş almayan bi yerde saklıyorum,sorun olmuyo.
     
    #2 Ayşe KILIÇ, 25 Ekim 2014
    Son düzenleyen: Moderatör: 25 Ekim 2014
  3. Rassien
    Çevrimdışı

    Rassien Well-Known Member

    Katılım:
    23 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    2.153
    Beğenileri:
    30
    benim koyduğum yer biraz güneş alıyor oyüzden kurtlandı heralde telşekkür ederim yardımlarınız için
     
  4. Ayşe KILIÇ
    Çevrimdışı

    Rica ederim Veli Bey.
     
  5. yusufkral
    Çevrimdışı

    yusufkral Active Member

    Katılım:
    29 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.828
    Beğenileri:
    3
    ıslak olunca ve güneş olunca kurtlanıyor ben karton kutuya koyuyuorum onuda dolabın içine koyuyuyorum sorun olmuyor
     
  6. Rassien
    Çevrimdışı

    Rassien Well-Known Member

    Katılım:
    23 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    2.153
    Beğenileri:
    30
    peki öyle yapıyım teşekkürler
     
  7. Berna Gök
    Çevrimdışı

    Berna Gök New Member

    Katılım:
    23 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    517
    Beğenileri:
    0
    Benim ki mutfak dolabımda. Kalın bir kutunun içinde(yemin kendi kutusu). Resmini de atayım. [​IMG][/url][/IMG]

    -- MUHABBETKUSU.COM.TR; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 19:34 -->-> Daha önceki mesaj 19:34 --

    Resimdeki gibi ince bir kap değil.
     
  8. /kimya/
    Çevrimdışı

    /kimya/ Member

    Katılım:
    14 Ekim 2014
    Mesajlar:
    568
    Beğenileri:
    0
    yemin kurtlanması kelebeklenmesi sıcağa ve neme bağlı bir durum.. çok sıcak ve nemli bir ortamda kalırsa bu durumlara maruz kalır.. misal kuru gıdalar makarna pirinç vs gibi bizlerin kullandığı ürünlerde de bu durumlarla karşılaşılıyor. saklama koşullarına dikkat edildiği yani serin ve kuru bir ortamda bekletildiği sürece bir sorun oluşmaz.
     
  9. Rassien
    Çevrimdışı

    Rassien Well-Known Member

    Katılım:
    23 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    2.153
    Beğenileri:
    30
    tamam serin bir yere alacağım yemleri

    -- MUHABBETKUSU.COM.TR; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 11:44 -->-> Daha önceki mesaj 11:43 --

    evet bende bu yemden kullanıyorum kabı kalın ama ben yemi alınca kavanoza katıyorum bu kutuyu atıyorum
     
  10. nevzat
    Çevrimdışı

    nevzat New Member

    Katılım:
    18 Haziran 2014
    Mesajlar:
    157
    Beğenileri:
    0
    arkadaşlar yanılıyorsam düzeltin pirinç bulgurkurtulmuş meyveleryıkanıp kızgın güneşe temiz bir bez üzerinde serildiğinde kurtlar yok olur veya hiç yıkamadan direk günneşe serildiyinde yine kurtlar yok olur halbuki yemlerinizi bozlmadan önce yine güneşe sererseniz kurtlanmasını önlersiniz yemlerinizi pamuklu bir çuvala veye pamuklu torbada saklarsanız yemin ömrünü uzatmış olursunuz
     
  11. Rassien
    Çevrimdışı

    Rassien Well-Known Member

    Katılım:
    23 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    2.153
    Beğenileri:
    30
    sizin dediğinizide biliyorum yemim kurtlanınca bana güneş gören bir yere serin demişlerdi ama kurtlanmadan önce de güneşte durarmı bilmem ben güneş alan biryerdeydi yemler o yüzden kurtlandı galiba birde serin bir yere koyucam yemleri
     
  12. Taner ALTIN
    Çevrimdışı

    Taner ALTIN Active Member
    Altın Üye

    Katılım:
    1 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    1.667
    Beğenileri:
    0
    benimde öyle oldu annem dedi güneş alan yere koy kurtlanmasın dedi koyduğum günün ardından bi baktım kelebekler uçuşuyor :) serin ve güneş görmeyen bir yer daha iyi ve kapalı olacak b,irde
     
  13. nevzat
    Çevrimdışı

    nevzat New Member

    Katılım:
    18 Haziran 2014
    Mesajlar:
    157
    Beğenileri:
    0
    arkadaşlar güneş gören yere koyun demedimkurtlanmışsa güneşe serin birsüredurduktan sonra toplayıp toplayıp bir kavanoza veya biraraçgereyin içine koyunbirde yemlerinizi ara sıra ellede olsa karırtırırsanızkurtlanmasını[güve]oluşmasını önlersiniz
     
  14. Rassien
    Çevrimdışı

    Rassien Well-Known Member

    Katılım:
    23 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    2.153
    Beğenileri:
    30
    tamam tavsiyelerinizi dikkate alacağım tekekkürler

    -- MUHABBETKUSU.COM.TR; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 13:33 -->-> Daha önceki mesaj 13:33 --

    anneme sordum o da güneşe koyuyon sen tabi kurtlanır serin bi odaya koy dedi :D teşkkürler
     
  15. Furkan AYDOĞDU
    Çevrimdışı

    Furkan AYDOĞDU New Member

    Katılım:
    17 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    437
    Beğenileri:
    0
    ya bende bir şey sorucam benim yemdede bilmiyorum ne olduğunu ama ben açık yem kullanıyorum yemler poşetin içinde ve poşette bi kutuda ama kutunun ağzı açık yemin poşetinin içinde örüöcek ağı gibi küçük küçük yumaklar oluyor poşete yapışık veya yeme bunlar nedir bi yardımcı olursanız sevinirim
     
  16. Rassien
    Çevrimdışı

    Rassien Well-Known Member

    Katılım:
    23 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    2.153
    Beğenileri:
    30
    kurtun oluşturduğu ağ gibi bir şey benim yemler kurtlandığında da vardı o örümcek ağı gibş şeylerden hatta yemmler kavanozun camına yapışıp kalıyordu yemi değiştirin bence ayrıca kapalı yem daha sağlıklı olur diye düşünüyorum
     
  17. Furkan AYDOĞDU
    Çevrimdışı

    Furkan AYDOĞDU New Member

    Katılım:
    17 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    437
    Beğenileri:
    0
    eminmisiniz çünki ben uzun zamandır kullanıyorum da o yüzden sordum elimdede bir sürü yem var hepsini dökiyimmi şimdi
     
  18. Rassien
    Çevrimdışı

    Rassien Well-Known Member

    Katılım:
    23 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    2.153
    Beğenileri:
    30
    ne kadar var yeminiz eğer fazla bir şey değilse kapalı yem alkın mesela bende açık yem kullan ıyordum champion diye bir marka kullanıyorum şimdi 500 gr 5.5 tl açık yemler daha bayat bozulmaya daha elverişli ve tozlu oluyor bu da kuşu zamanla hasta edebiliyor
     
  19. Furkan AYDOĞDU
    Çevrimdışı

    Furkan AYDOĞDU New Member

    Katılım:
    17 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    437
    Beğenileri:
    0
    ya 2 poşet var ama büyük poşet değil orta boy yapacak bişey yok atıcaz artık mecburen benimde zaten aklıma takılıyordu o şeyler iyiki böyle bi konu açılmışta öğrendim şimdi
     
  20. Ayşe KILIÇ
    Çevrimdışı

    Furkan Bey açık yeme ya da kapalı yeme geçin diyemem ama kapalı yeme geçcekseniz de elinizdeki yemleri atmayın.Sokaktaki kuslara,guvercinlere verebilirsiniz.
     

Sayfayı Paylaş

Kullanıcılar bu sayfayı, aşağıdaki kelimeleri arayarak buldu :

  1. Kurtlanmayan kuş yemi

    ,
  2. kuş yemleri neden kurtlanır