petshop

                   

gagası kırılan muhabbet kuşu

Konusu 'Muhabbet Kuşu Diğer Sorular' forumundadır ve Emre ESKİMEZ tarafından 13 Mart 2014 başlatılmıştır.

  1. Emre ESKİMEZ
    Çevrimdışı

    Arkadaşlar dün gece kuşumun gagası kırıldı bi süre sonra tamamen çıkarttı gagasını. Üst gaga komple yok veterinere götürdüm bugün iyileşme şansının olduğunu söyledi antibiyotik vitamin falan verdi. Ama yem yiyemediği için beslemesi bize düşüyo şu an.

    Kabuksuz yemi ufaladım ama yediremedim bi türlü, yumurta halayıp elimizle veriyoruz yiyo gibi ama ne kadarını doğru düzgün yedirebiliyoruz içime sinmedi şırıngayla yumurtanın sarısını veriyim dedim ama eziyet ediyoruz hayvana sanki. Hiç yavru beslemedim bilgim yok o konuda yavru şırıngası anadolu yakasında nerede bulabilirim şırıngayla neler verebilirim mamalardan bahsediliyor nasıl mama yaparım bilenler yardımcı olabilirlerse çok sevinirim.. Önerilerinizde kuşun üst gagasının olmadığını dikkate alırsak iyi olur yumuşak şeyler lazım haliyle..

    Şimdiden teşekkür ediyorum.
     
  2. Levent ACAR
    Çevrimdışı

    Levent ACAR Well-Known Member
    Platin Üye

    Katılım:
    8 Aralık 2013
    Mesajlar:
    14.093
    Beğenileri:
    174
    Yer:
    İstanbul / Maltepe
    Selam geçmiş olsun.
    Bebe mamaları var küçük kavanozlarda satılıyor. Marketlerin bebek reyonlarında bulursunuz. (Bebeblac vb..) Yavrulara onlardan verildiğini biliyorum.
    Şırınga satan görmedim hiç fuarda vardı..
     
  3. Oğuz ATEŞ
    Çevrimdışı

    Oğuz ATEŞ New Member
    Platin Üye

    Katılım:
    15 Eylül 2013
    Mesajlar:
    799
    Beğenileri:
    0
    Yer:
    Hatay/Kırıkhan
    Forumda bi arkadaşında kuşunun gagası kırılmıştı forumu biraz araştır pm at yardımcı olur sana geçmiş olsun.
     
  4. Emre ESKİMEZ
    Çevrimdışı

    Bebe mamasını direk vericek miyim yoksa bişeylerle karıştırmam mı lazım hocam
     
  5. Ali KOÇ
    Çevrimdışı

    Ali KOÇ Guest

    geçmiş olsun
     
  6. Emre ESKİMEZ
    Çevrimdışı

    Saolun arkadaşlar. Özel mesaj atıcam arkadaşa ama 50 mesaj gerektiriyormuş mesaj kasıcam diye gereksiz şeyler mi yazayım modlar bi insiyatıf tanıyamaz mı..
     
  7. Kaan KARAN
    Çevrimdışı

    Kaan KARAN Member
    Altın Üye

    Katılım:
    12 Şubat 2013
    Mesajlar:
    728
    Beğenileri:
    1
    kabuksuz yem alın, iyice ezip toz haline getirin, içine toz haline getirdiğiniz bebe bisküvisinden ekleyip, ılık su ilave ederek sıvı kıvama getirin, kıvamı ne yoğun ne de çok sıvı olsun, enjektörün ucundan kolayca geçecek kıvamda olsun, bisiklet tamircisinden "bisiklet sibop lastiği" alın, yaklaşık 10 cm uzunluğunda kesip enjektöre takın, enjektöre içinde hava kalmayacak şekilde mama çekip kuşun gagasının sağ tarafından ilerleyecek şekilde ağzından kursağa ulaştığınızda enjektörün içindeki mamayı boşaltın, günde 3-4 kez beslemelisiniz, ben hasta bir kuşumu bu şekilde besledim, tehlikeli gibi görünse de basit bir işlem, biraz cesaret biraz da şans galiba, geçmiş olsun...linkteki videoları izlemenizi öneririm...
    https://www.youtube.com/watch?v=VUnl8lSIjU0
    https://www.youtube.com/watch?v=RBhwYS8T9x4
    https://www.youtube.com/watch?v=TOUGn6wo7-I
     
  8. cadu
    Çevrimdışı

    cadu New Member
    Üye

    Katılım:
    8 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    1
    Merhaba;
    Yaklaşık 8 ay kadar önce 5 aylık muhabbet kuşumuzun gagası kapıya sıkışarak kırıldı. Üst gaganın hemen hepsi gitti, alt gaga de eğildi. İlk önce veterine götürdük. Kuşlar konusunda veterinerler gerçekten yetersiz. Bize kuşu uyutmanın çözüm olacağını söyledi,tabi biz kabul etmedik. Bu arada kuşun üst gagası kırılmış olmasına rağmen kopmamıştı, daha sonra kuşu aldığımız büyük beşiktaş çarşısında flora akvaryumda Erman bey e götürdük. kendisi çok yardımcı oldu saolsun, hemen kuşun kırılan gagasını yerinden çıkarıp kuşa su verdi. Eğer biraz daha beklesek susuzluktan ölecekmiş hayvan. toz bebe yemi ve kabuksuz yemi az su ile bulamac yapıp ezerek 3 mm lik şırınganın iğnesini çıkartıp günde 5-6 kez ağzına döktük. İstediği kadar yiyordu, bu bulamaç yemi bir kaba koyup ordan da yemesini sağladık. Suyu da aynı şekilde şırınga ile verdik ama sırıngayı sıkmadan damlalar halinde. Suyu bir anda sıkarsanız kuş boğulabilir. Bu şekilde 1 ay kadar kuşumuzu besledik ayakta tuttuk. çok kirlendi, kendini temizleyemedi, bize küstü ama yaşamaya devam etti. Bir ay içinde kabuksuz yemi kendi yemeye başladı, sonraları kabuklu yem ile karıştırıp verdik, 2-3 ay kadar sonra tamamen kabuklu yeme geçtik. Ev kümese döndü, bu şekilde kuş beslemek çok sabır istiyor. Devamlı sıvı şeyler tükettiği için dışkısı da sıvıydı. Biz hep kuru yemleri de yanında tuttuk ki dışkısının devamlı sulu olması iyi değil. gagasının hemen hemen yarısı geri çıktı. önceleri dili ve ağzının içini görebiliyorduk, şimdi kapandı ama tamamen düzelmezmiş. Sizinde böyle bir şey başınıza gelirse sabırla kuşunuzu besleyin.
     
    Turkuazz bunu beğendi.
  9. Kayahan Günay
    Çevrimdışı

    Üye

    Katılım:
    10 Aralık 2014
    Mesajlar:
    755
    Beğenileri:
    7
    Yer:
    İstanbul/Eyüp
    Geçmiş olsun
     
  10. FurkanYildiz
    Çevrimdışı

    FurkanYildiz New Member
    Üye

    Katılım:
    27 Nisan 2015
    Mesajlar:
    50
    Beğenileri:
    0
    Ouu bi fotosunu atarmisin
    Gecmis Olsun...
     
  11. defacto16
    Çevrimdışı

    defacto16 New Member
    Üye

    Katılım:
    20 Haziran 2016
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    1
    Merhaba sırf teşekkür edebilmek için üye oldum. Cadu ya ve diğer arkadaşlara çok teşekkürler. Kuşum burdan aldığım bilgiler ve yakında bir arkadaşımın desteği ve bilgisi ile kurtuldu. Benimde kuşumun üst gagası nerede ise tamamen koptuVeterinerler kesinlikle ilgilenmedi. Ama caduyu okuyunca umutlandım. Ve biraz ızdırap verse de şırınga ile birkaç gün besledim. Sonra inanın verdiğiniz ilgiye o da karşılık veriyor. Önce parmağımızdan destek alarak yani onu gaga gibi kullanarak soyulmuş yem yemeği öğrendi. Şimdi ise bi şekilde yere dayanıp yada dili ile evirip çevirip yem yiyebiliyor. Ve eski afacanlığına geri döndü. Tekrar teşekkürler
     
    Turkuazz bunu beğendi.
  12. Turkuazz
    Çevrimdışı

    Turkuazz Member
    Üye

    Katılım:
    10 Nisan 2016
    Mesajlar:
    74
    Beğenileri:
    3
    elinize saglık
     
    #12 Turkuazz, 9 Aralık 2016
    Son düzenleme: 8 Ocak 2017
  13. defacto16
    Çevrimdışı

    defacto16 New Member
    Üye

    Katılım:
    20 Haziran 2016
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    1
    merhaba;
    size ben bilgi vereyim.benim kuşumunda üst gagası kopmuştu.kapıya sıkıştı. Veteriner uyutmayı önerdi. Fazla önemsemedi yani.yaklaşık 1-2 hafta bebek maması kullanarak şırınga ile midesinden besledim. internette çok iyi videolar var bunun ile ilgili .tabi zor oluyor kuş çok mutsuz oluyor ve korkuyor.Yara biraz hafifleyince elimizin yardımı ile kabuksuz yem yemeye başladı. Sonra kendi kendine ağzını yere dayayarak kendi yemeğe başladı. şimdi hiç bir sorunu yok. gayet mutlu.aradan 8 ay gibi bir süre geçti şimdi üst gagası tamamen olmasa da uzadı. Alt gagası da normale göre daha fazla uzuyor.. yani ağzı kapanıyor artık.
     
  14. Ayhan OTÇUOĞLU
    Çevrimdışı

    Ayhan OTÇUOĞLU Active Member
    Üye

    Katılım:
    7 Ocak 2016
    Mesajlar:
    679
    Beğenileri:
    196
    Yer:
    Manisa
    Sabrınızı ve azminizi tebrik ederim.
     

Sayfayı Paylaş

Kullanıcılar bu sayfayı, aşağıdaki kelimeleri arayarak buldu :

  1. muhabbet kuşu gaga kopması

    ,
  2. gagası kırık muhabbet kuşu nasıl beslenir

    ,
  3. muhabbet kuşu gaga kırılması

    ,
  4. muhabbet kuşu gagası yenilenir mi,
  5. muhabbet kusunun alt gaga yamuluurmu,
  6. muhabbet kuşu gaga kırma