petshop
petshop

                   

  1. Türkiye'nin en büyük Muhabbet Kuşu Forumuna Hoşgeldiniz
    Eğer sitemize yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, lütfen öncelikle Forum Kurallarını okuyunuz. Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için Kayıt olmalısınız. Üye olmayanlar forumumuzdan yararlanamazlar.
    Eğer zaten kayıtlı kullanıcı iseniz, lütfen kullanıcı adınız ve şifreniz ile, Giriş yapınız. (Sitemize üyelik ücretsizdir)

    Notu Gizle

Kuşlarım Hala Alışmadı

Konusu 'Muhabbet Kuşu Diğer Sorular' forumundadır ve Oğuz Emre tarafından 2 Mayıs 2015 başlatılmıştır.

  1. Oğuz Emre
    Çevrimdışı

    Oğuz Emre New Member

    Katılım:
    27 Mart 2013
    Mesajlar:
    171
    Beğenileri:
    0
    Arkadaşlar tam 1 ay önce çift muhabbet kuşu aldım. Ertesi hafta tüye girdiler sanırım. Kapsül falan görünmüyor ama kafesin içinde aşırı miktarda beyaz pamuk gibi tüylerden var. Şimdi o dökülmeler azaldı fakat hala çok hareketsizler. Bilgisayarda müzik ya da video açtığımda ses olunca bıcırdayıp bazen ötüyorlar fakat ses olmazsa sürekli uyuklama halindeler. Yem bile yemiyorlar bi sabah kahvaltıları var bir de gece 11-12 gibi yatış yemekleri :) Su içtiklerini 1 kez gördüm 1 aydır. Ara sıra dişi erkeğin kafasını kaşıyor o kadar. Sürekli yanlarındayım işim bilgisayarla olduğu için. Ama pek rahatsız etmiyorum yem su verip çekiliyorum uzaktan izliyorum. Herhangi bir sağlık sorunları da yok görünürde. Dişi yine biraz sağa sola bakıyor merak ediyor ama erkekte hiç hareket yok. Hatta yemliğin yerini falan dişi keşfetmişti ilk aldığımda. Tam tersi olması gerekmez mi?

    Kafes şifonyerin üzerinde hemen hemen omuz hizasında duruyor. Odaya girip çıkan tek ben varım zaten. Kafeste yuvalık da var ama şuan boşa duruyor sanırım.
     
  2. Muzaffer SEVİM
    Çevrimdışı

    Katılım:
    10 Haziran 2014
    Mesajlar:
    688
    Beğenileri:
    0
    Sonuna kadar okudum ama anlamadım ne demek istediniz.
     
  3. Oğuz Emre
    Çevrimdışı

    Oğuz Emre New Member

    Katılım:
    27 Mart 2013
    Mesajlar:
    171
    Beğenileri:
    0
    Gayet detaylı yazdım hocam ötmüyorlar hareket etmiyorlar bütün gün uyukluyorlar. Ne yapmam gerekir yavru almak için?
     
  4. Levent ACAR
    Çevrimdışı

    Levent ACAR Well-Known Member

    Katılım:
    8 Aralık 2013
    Mesajlar:
    13.798
    Beğenileri:
    75
    Günün belli saatinde güneş gören bir yere koysan belki güneş canlandırır onları. :)
     
  5. Oğuz Emre
    Çevrimdışı

    Oğuz Emre New Member

    Katılım:
    27 Mart 2013
    Mesajlar:
    171
    Beğenileri:
    0
    Aslında oda güzel güneş alıyor Levent hocam. Yuvalığın içine kadar güneş vuruyor akşam batana kadar :) Anlamadım ki neden bu kadar hareketsizler. Hiçbir hastalık yok 1 ayda alışmaları gerekmez miydi? Müzik falan açınca neşeleri yerine geliyor hareketleniyorlar ama ses yoksa bütün gün uyukluyorlar.
     
  6. Levent ACAR
    Çevrimdışı

    Levent ACAR Well-Known Member

    Katılım:
    8 Aralık 2013
    Mesajlar:
    13.798
    Beğenileri:
    75
  7. murataydın
    Çevrimdışı

    murataydın New Member

    Katılım:
    11 Şubat 2015
    Mesajlar:
    493
    Beğenileri:
    0
    hocam benım ciftdede aynı sorun var. tüy dökmesi hic bitmiyor. ama hareketsizlik sorununuda devam diyor azcık ama ötme sorununu cözduk bıcırık bıcırık konusuyorlar . müzik sesi tv sesi hatda camasır makınesının sesıne bile ötüyorlar . müzik acarak konusmama sorunu cöze bilirsin ( benimkiler 3. Ayında konusmaya basladılar bu arada benım durum cok daha vahım :) )
     
  8. Oğuz Emre
    Çevrimdışı

    Oğuz Emre New Member

    Katılım:
    27 Mart 2013
    Mesajlar:
    171
    Beğenileri:
    0
    Teşekkürler. Müzik falan açınca gayet güzel ötüyorlar ama sessiz ortamda 24 saat uyukluyorlar. Haftada 2 gün vitamin, 1 gün elma sirkesi karıştırıyorum sularına. Ona rağmen böyleler. Yapacak birşey yok bekleyip göreceğiz o zaman dediğiniz gibi.
     
  9. bulut21
    Çevrimdışı

    bulut21 Member

    Katılım:
    11 Kasım 2014
    Mesajlar:
    41
    Beğenileri:
    2
    kuşlarınız gün içinde sürekli yalnız kalıyorsa ev içinde ses yapan kimse yoksa yada tek başlarına bir odada kalıyorlarsa susmaları normal yem ve su meselesine gelince onlar biz görmeden de yiyip içiyorlar yaşadıklarına göre sıkıntı yok :)bence tek bi oda tutmak yerine azda olsa gidip gelinen bir yerde ses duyacakları bir yerde olurlarsa bence kuşlarınız neşelenecektir.ev ortamında bir çift bakıyorum benim kuşlarda sekiz aydır çift ama yavru yok.bence muhabbet kuşları sosyal ve sürü halinde yaşamaya alışkın hayvanlar evde tek çiftten yavru alamamak yada geç çift olma nedenleri bu.kuşunuzun yerini değiştirin bence biraz daha ilgi gösterin bence .
     
  10. Oğuz Emre
    Çevrimdışı

    Oğuz Emre New Member

    Katılım:
    27 Mart 2013
    Mesajlar:
    171
    Beğenileri:
    0
    Kuşların durumu aynı devam ediyordu dün değiştirdim. Yumurtlama yaşında değiller tahminimce 5-6 aylıklar. Daha ilk günden diğer çiftimde 2 aydır göremediğim ötmeyi öpüşmeyi gördüm yeni çiftimle maşallah :) Umarım yaşları geldiğinde yavru almak da nasip olur.
     

Sayfayı Paylaş