Yavru zamanında çiftleşme isteği

Konusu 'Muhabbet Kuşu Üretimi' forumundadır ve PADISAH tarafından 16 Eylül 2016 başlatılmıştır.

  1. PADISAH
    Çevrimdışı

    PADISAH Süper Üye

    Katılım:
    24 Haziran 2016
    Mesajlar:
    132
    Beğenileri:
    27
    Cinsiyet:
    Bay
    Selam arkadaşlar iyi forumlar :)

    Arkadaşlar çiftimin 2 yavrusu var neredeyse bırı 21 gunluk dıgerı 18 gunluk.
    Fakat bizim erkek çok fena sürekli çiftleşmeye çalışıyor dişi kaçıyor. Neredeyse günlük 5-6 defa kovalamaca yasıyorlar :)
    Ben yavrular yuvadan atladıktan sonra çiftleşmelerını ıstemıyorum 2 ay dınlensın diyorum fakat nasıl bir yol ızleyecegımı bılmıyorum.
    Kuşları ayırsam mı yoksa yuvalığı çıkarsam mı. Yuvalıgı cıkardıktan sonra çiftleşirlerse nereye yumurtluycak bu hayvan oda var yoksa çiftleşme yaşanmaz mı . Erkek cok hırslı çünkü yardımlarınızı beklıyorum arkadaslar
     
  2. Ahmet Koluk
    Çevrimdışı

    Ahmet Koluk Süper Üye

    Katılım:
    6 Eylül 2016
    Mesajlar:
    127
    Beğenileri:
    24
    Cinsiyet:
    Bay
    Öncelikler yavrular yeme duşene kadar çifleşeceklerini duşumuyorum Yavrular yeme düştükten sonra Yuvaliği çikartin Erkek dişi zorlamicaktir Ama kuşunuzun Maşallahi var
     
  3. Yavuz OYMAK
    Çevrimdışı

    Yavuz OYMAK Profesyonel

    Katılım:
    24 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    450
    Beğenileri:
    135
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    Ankara
    iyi bakımdan dolayı böyle oluyor kullandığınız yem karışımında nijer ve kinoa tohumu varsa ve mamayı hergün veriyorsanız sebebi budur erkeği ayırın gerekiyorsa yavrulara zarar verebilir dişinin ilgisinin kendisine dönmesi için. dişi yavrulara bakar. en kesin çözümü bu
     
  4. PADISAH
    Çevrimdışı

    PADISAH Süper Üye

    Katılım:
    24 Haziran 2016
    Mesajlar:
    132
    Beğenileri:
    27
    Cinsiyet:
    Bay
    Fakat çiftleşiyorlar o nasıl olucak dişi kaçıyor ama hep. Yani yatacak bi yeri olmadığından yapmaz diyorsunuz inşalalh öyle olur fikrinizi değerlendirecem sağolun :)
     
  5. PADISAH
    Çevrimdışı

    PADISAH Süper Üye

    Katılım:
    24 Haziran 2016
    Mesajlar:
    132
    Beğenileri:
    27
    Cinsiyet:
    Bay
    Evet yavrular açısından günlük mama veriyorum aslında pek bi şey yapmıyorum. Bildiğimiz Yumurta,Bisküvi,Havuç ve Mısır unu karışımı veriyorum ama tetikliyo olabilir haklısınız yavrular yuvadan atlayınca kescem zaten mamayı, kıyamıyorum ayırmayada :)
     
  6. Yavuz OYMAK
    Çevrimdışı

    Yavuz OYMAK Profesyonel

    Katılım:
    24 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    450
    Beğenileri:
    135
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    Ankara
    yavru açısından bir zararı yok anne 2 yavruya gayet iyi bakabilir 7yavru olsa haklısınız derdim anneyi yorar ama erkeği ayırmanız gerekli en baş tüy yolmaya başlar erkek yavruların çiftleşme isteğini doyurabilmek ve dişinin alakasını çekmek için ama dişi bunu tehdit olarak algılar ve korumaya geçer dediğim gibi ölümcül olabilir, en sağlıklısı ayırmaktır. bahsettiğiniz mama yavru yokken haftada 1 yada 2 verilebilir sizin gözünüze birşey değil gibi görünüyor ama onlar doğada bu enerji veren yiyecekleri bulamazlar onların için fazla bahsettiğim gibi erkeği ayırın kötü bir sonuç doğurmadan çünkü anlattıgınız üzere iş kötüye gidiyor.
     
  7. Ahmet Koluk
    Çevrimdışı

    Ahmet Koluk Süper Üye

    Katılım:
    6 Eylül 2016
    Mesajlar:
    127
    Beğenileri:
    24
    Cinsiyet:
    Bay
    Yanliz unutmayalim yavrular yuvadan atliyinca baba besler ve mama vermeseniz kuşlar kuş yemi yer bunuda sindirezler ve ölurler işiniz çok zor
     
  8. PADISAH
    Çevrimdışı

    PADISAH Süper Üye

    Katılım:
    24 Haziran 2016
    Mesajlar:
    132
    Beğenileri:
    27
    Cinsiyet:
    Bay
    Acaba mamayı kessem bir sorun kesmesem bi sorun.
     
  9. PADISAH
    Çevrimdışı

    PADISAH Süper Üye

    Katılım:
    24 Haziran 2016
    Mesajlar:
    132
    Beğenileri:
    27
    Cinsiyet:
    Bay
    Haklısınız ne yapsam bilemedim siz olsanız nasıl bir mama takviyesi uygulardınız azaltsam mı mamayı dıyecegım ama :eek:
     
  10. Ahmet Koluk
    Çevrimdışı

    Ahmet Koluk Süper Üye

    Katılım:
    6 Eylül 2016
    Mesajlar:
    127
    Beğenileri:
    24
    Cinsiyet:
    Bay
    Petshoplarda yavru kuşlar için mama var alip yapin yani benim annem hint bulbulu besliyor ve ole yapiyo kuşlari sağlikli Ayiptir solemesi evde 13 tane kuşvar 12 tanesi hint bulbulu 1 muhabbet var evde 8 tane yavru var :)
     
  11. PADISAH
    Çevrimdışı

    PADISAH Süper Üye

    Katılım:
    24 Haziran 2016
    Mesajlar:
    132
    Beğenileri:
    27
    Cinsiyet:
    Bay
    Maşallah maşalalh ne güzel valla. Bende başladım bakalım üretim yapmaya kendi çapımda yapıyorum bi şeyler , mama var diyorsunuz da zaten mama veriyorum onlara kendileri beslese daha iyi olur aslında ama öteki türlüde anne ve baba mama yiyince kuduruyorlar :) valla iki arada bi derede kaldım ya.
     
  12. Ahmet Koluk
    Çevrimdışı

    Ahmet Koluk Süper Üye

    Katılım:
    6 Eylül 2016
    Mesajlar:
    127
    Beğenileri:
    24
    Cinsiyet:
    Bay
    Yavru kuş besleme aletleri var onlarla besliyebiliriniz veya yeme duşmesini bekliceksiniz yeme duştukten sonrada dişi ile erkeği ayirin
     
  13. PADISAH
    Çevrimdışı

    PADISAH Süper Üye

    Katılım:
    24 Haziran 2016
    Mesajlar:
    132
    Beğenileri:
    27
    Cinsiyet:
    Bay
    Beklıycek gıbı duruyorum sanki :/ Çok sağolun fikirleriniz için . Başka önerisi olan arkadaşlar umarım olur
     
  14. Ahmet Koluk
    Çevrimdışı

    Ahmet Koluk Süper Üye

    Katılım:
    6 Eylül 2016
    Mesajlar:
    127
    Beğenileri:
    24
    Cinsiyet:
    Bay
    Geçmiş olsun erkek kuşunuzun maşallaği varl
     
  15. PADISAH
    Çevrimdışı

    PADISAH Süper Üye

    Katılım:
    24 Haziran 2016
    Mesajlar:
    132
    Beğenileri:
    27
    Cinsiyet:
    Bay
    Teşekkür ederim eyvallah :) :)
     
  16. Ahmet Koluk
    Çevrimdışı

    Ahmet Koluk Süper Üye

    Katılım:
    6 Eylül 2016
    Mesajlar:
    127
    Beğenileri:
    24
    Cinsiyet:
    Bay
    Önemli değil ;)
     
    PADISAH bunu beğendi.
  17. Emre TAVLAN
    Çevrimdışı

    Emre TAVLAN Profesyonel

    Katılım:
    7 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.091
    Beğenileri:
    9
    Yer:
    İstanbul
    sıkıntı yapma dişi istemedıkce hıcbısey olmaz bu kuslar makıne gıbıdır yuvalık durdukca sureklı yumurtlama ureme hıssı olur ılk kuluckasıysa sıkıntı olmaz
     
  18. PADISAH
    Çevrimdışı

    PADISAH Süper Üye

    Katılım:
    24 Haziran 2016
    Mesajlar:
    132
    Beğenileri:
    27
    Cinsiyet:
    Bay
    Evet ilk kuluçka fakat malum Adana da hava sıcak hayvan yumurtaya yattığında bayağı sıcaktı hava, çok yıprandı yuvalığı çıkarısam çiftleşme isteği olmaz mı dersiniz.
     
  19. Emre TAVLAN
    Çevrimdışı

    Emre TAVLAN Profesyonel

    Katılım:
    7 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.091
    Beğenileri:
    9
    Yer:
    İstanbul
    bir iki çiftleşir sonra bırakır
     
  20. Kahraman KÖROĞLU
    Çevrimdışı

    Kahraman KÖROĞLU İstanbul - Maslak 0538 581 96 82
    Yönetici

    Katılım:
    25 Ocak 2014
    Mesajlar:
    3.212
    Beğenileri:
    983
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    İstanbul
    Evcil Hayvanı:
    M. Kuşu
    Kuş sayısı:
    20 tane ve üzeri
    erkek kuşu ayırın 2 yavruya dişi kuş tek başına gayet rahat bakar yoksa dahada ilerde erkeğin çifleşme isteği artığında yavrulara zarar verebilir. Yavrular yuvadan çıktıktan sonra erkeği tekrar kafesine alın dişiyi salmanız varsa salmaya alın yoksa farklı bir kafeste kalsın yuvalığıda çıkartmış olun. 1 ay dinlendirme yeterlidir kuluçka aralarında
     

Sayfayı Paylaş