petshop
petshop

                   

  1. Türkiye'nin en büyük Muhabbet Kuşu Forumuna Hoşgeldiniz
    Eğer sitemize yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, lütfen öncelikle Forum Kurallarını okuyunuz. Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için Kayıt olmalısınız. Üye olmayanlar forumumuzdan yararlanamazlar.
    Eğer zaten kayıtlı kullanıcı iseniz, lütfen kullanıcı adınız ve şifreniz ile, Giriş yapınız. (Sitemize üyelik ücretsizdir)

    Notu Gizle

yem çimlendirme

Konusu 'Muhabbet Kuşu Diğer Sorular' forumundadır ve gamze arat tarafından 1 Şubat 2015 başlatılmıştır.

  1. gamze arat
    Çevrimdışı

    gamze arat Member

    Katılım:
    12 Ocak 2015
    Mesajlar:
    314
    Beğenileri:
    0
    arkadaşlar merhaba. çimlenmiş yemlerin kuşlar için faydalı olduğunu okudum. denedim yem çimlendirmeyi. yemler çimlendi. yıkadıktan sonra peçeteyle suyunu alıp öyle verdim. sonra biraz daha kurumasını bekleyip yine verdim ama kuş pek yiyemedi. yemeye çalışıyo fakat beceremedi. kabuğunu ayırmaya çalışıyo, yemler küçük küçük dökülüyo yere. acaba iyice kuruması mı gerek yoksa nemli mi verilmeli?
     
  2. Yusuf Kürşat AKKUŞ
    Çevrimdışı

    Katılım:
    27 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    9.143
    Beğenileri:
    231
    Biraz kuru olsa daha iyiydi bide elma sirkesi koyulunca mikrobu kirilirmis patlamaya basladimi verilmeli bazısı yesillendiriyor vitamini gidiyor
     
  3. Uğur GENÇ
    Çevrimdışı

    Uğur GENÇ Moderator

    Katılım:
    24 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    6.825
    Beğenileri:
    277
    Filizlenmeye başladığında verilmesi en doğrusu fazla uzamaması gerekir
     
  4. yusufkral
    Çevrimdışı

    yusufkral Active Member

    Katılım:
    29 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.828
    Beğenileri:
    3
    yeni oldundan yiyemiyor zamnala alışı bilmiyor
     
  5. gamze arat
    Çevrimdışı

    gamze arat Member

    Katılım:
    12 Ocak 2015
    Mesajlar:
    314
    Beğenileri:
    0
    dediğiniz gibi sirke kullandım. fakat kuş çabaladı çabaladı yiyemedi. patır patır ağzından döküldü hep minik minik parçalar. sanırım biraz daha kurutmalıydım

    -- MUHABBETKUSU.COM.TR; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 22:26 -->-> Daha önceki mesaj 22:25 --

    az beklettim zaten ertesi gün hemen beyaz uçlar çıkmaya başladı o zaman aldım.
     
  6. Uğur GENÇ
    Çevrimdışı

    Uğur GENÇ Moderator

    Katılım:
    24 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    6.825
    Beğenileri:
    277
    [MENTION=6218]yusufkral[/MENTION] ın dediği gibi zamanla alışacaktır
     
  7. gamze arat
    Çevrimdışı

    gamze arat Member

    Katılım:
    12 Ocak 2015
    Mesajlar:
    314
    Beğenileri:
    0
    umarı alışır. çünkü biraz zayıf bi kuş sanırım. gayet iyi baktığımı düşünüyorum ama göğsündeki kemik belli çok.
     
  8. Gizem TÜRKCAN
    Çevrimdışı

    Katılım:
    30 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    582
    Beğenileri:
    4
    Aspuru da çimlendirsek olur mu? Konu içinde soru sordum ama tekrar konu açmayayım dedim. :)
     
  9. Yusuf Kürşat AKKUŞ
    Çevrimdışı

    Katılım:
    27 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    9.143
    Beğenileri:
    231
    Aspuru hiç denemedim öncü olabilirsiniz :)
     
  10. gamze arat
    Çevrimdışı

    gamze arat Member

    Katılım:
    12 Ocak 2015
    Mesajlar:
    314
    Beğenileri:
    0
    aspur da çimleniyor fakat sanki biraz daha geç çimleniyo gibi geld bana. yuvarlak yemler daha kolay çimlendi bende
     
  11. murat DEMİR11
    Çevrimdışı

    murat DEMİR11 Active Member

    Katılım:
    27 Kasım 2013
    Mesajlar:
    3.274
    Beğenileri:
    3
    Sanirim tam cimlenmeden aldınız oyüzden yiyememis
     
  12. gamze arat
    Çevrimdışı

    gamze arat Member

    Katılım:
    12 Ocak 2015
    Mesajlar:
    314
    Beğenileri:
    0
    aslında tam söylenilen gibi yaptım. minik beyaz uç verdi aldım yemleri. fakat biraz nemliydi diye yiyemedi sanırım. bi dahakine biraz daha bekletirim yemleri :) teşekkür ederim
     
  13. Hayrettin HANCI
    Çevrimdışı

    Hayrettin HANCI New Member

    Katılım:
    5 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    54
    Beğenileri:
    0
    Çimlendirdiğim buğdayı 15-20 dakika elma sirkeli suda bekletip tekrar bi sudan geçirip
    süzdükten sonra veriyorum. Bugüne kadar yemeyen kuş hiç denk gelmedi. Kurulamaya
    gerek yok ama tercih sizin
     
  14. gamze arat
    Çevrimdışı

    gamze arat Member

    Katılım:
    12 Ocak 2015
    Mesajlar:
    314
    Beğenileri:
    0
    bende buğday falan yoktu. şu normal yuvarlak yemlerden çimlendirdim. güzel de oldu sanırım. kuş yemek istiyo. uğraştı fakat beceremedi. tohum ortadan kırılıyo yada içi ufak ufak dökülüyo ağzından yere. ya nemli olduğu için ki siz ondan pek değildir diyosunuz ya da yaşı küçük beceremedi.
     
  15. Hayrettin HANCI
    Çevrimdışı

    Hayrettin HANCI New Member

    Katılım:
    5 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    54
    Beğenileri:
    0
    dediğim şekilde 45 günlük yavrulara çimlenmiş buğday veriyorum herhangi bir sıkıntı
    yaşamadım. Sizinkilerde çimlenmiş tohumları yiyeceklerdir. Denemye devam edin. Kolay gelsin
     

Sayfayı Paylaş