Muhabbet kuşum hastalandı önerilerinize ihtiyacım var

hayrican

Yeni Üye
Herkese iyi akşamlar ve iyi forumlar dilerim.
Muhabbet kuşum da birkaç gündür halsizlik ve ishal sorunu vardı sürekli uyuyordu bende veterinere gittim bu rahatsızlık bir kez daha olmuştu ve ilaçları duruyordu veterinere gittim durumundan bahsettim resimlerini gösterdim oda bana bendeki ilaçların propiyetiği mercimek tanesi kadar diğerinide kırıp suyuna eklememi söyledi antiboyitik ve vitaminni ise ayrı bir suluğa 2 şer damla damlatmamı istedi
aradan 2 gün geçti kuşum daha katı dışıkılıyor ancak koyu yeşil renkte yemliğine iniyor ama pek yem yemiyor ve göğsünde az önce farkettiğim bir şişlik mevcut yardımcı olabilirseniz çok sevinirin önerilerinize açığım

WhatsApp Image 2020-11-18 at 01.30.24.jpegBurda veterinere ilk gittiğim günkü hali

WhatsApp Image 2020-11-18 at 01.21.53.jpegWhatsApp Image 2020-11-18 at 01.32.59.jpegBunlar ilaçları
 

ADRIAN

Moderatör
Yönetici
Dışkılara bakarsak enfeksiyonel bir durum mevcut antibiyotik kullanımına devam edin. Kursak şişliğine anlam veremedim kursak iltihabı olabilir. Kuşunuzda kusma, ağızdan salya çıkarma, kursak sıvısı çıkarma gibi durumlar mevcut mu?
 

thewildpanthalp

Bilgili Üye
Dışkılara bakarsak enfeksiyonel bir durum mevcut antibiyotik kullanımına devam edin. Kursak şişliğine anlam veremedim kursak iltihabı olabilir. Kuşunuzda kusma, ağızdan salya çıkarma, kursak sıvısı çıkarma gibi durumlar mevcut mu?
Hayır hocam ağzından salya ya da sıvı gelmemiş ağzı da kokmuyor. Bugün ilk iş veterinere gideceğini söyledi. Kursak mantarı olabilir diye düşündük.
 

ADRIAN

Moderatör
Yönetici
Hayır hocam ağzından salya ya da sıvı gelmemiş ağzı da kokmuyor. Bugün ilk iş veterinere gideceğini söyledi. Kursak mantarı olabilir diye düşündük.
Kusma, ağızda koku, yem çıkarma gibi durumlar yoksa mantar olma ihtimali düşük.
 

Recai

Bilgili Üye
Veterinerin verdiği ilacın ismini ya da etken maddesini biliyormusunuz?
Dışkılara bakacak olursak koksidiyoz gibi duruyor ancak verdiği ilaçtan dolayı da bu şekilde koyu dışkılama olmuş olabilir.
 

thewildpanthalp

Bilgili Üye
Veterinerin verdiği ilacın ismini ya da etken maddesini biliyormusunuz?
Dışkılara bakacak olursak koksidiyoz gibi duruyor ancak verdiği ilaçtan dolayı da bu şekilde koyu dışkılama olmuş olabilir.
Ben arkadaşla geceleri uyanık bir ben varım diye biraz konuştuk. Sabah ilk iş veterinere gideceğini söyledi. Başka bir şey bilmiyorum hocam.
 

hayrican

Yeni Üye
Herkese merhabalar ilginiz için teşekkür ederim öncelikle
Sabah veterinere götürdüm diğer günlere göre daha enerjikti ve dışkısı katılaşmıştı
Doktora detaylı olarak tüm fotoğrafları gösterdim önceki dışkılarını da gösterdim
Kuşumda kursak rahatsızlığının olduğunu ve bağırsaklarında enfeksiyon olduğunu söyledi
3 damla vitamin 3 damla antibiyotik verdi son ilaç olarakta sanırım bağırsakları için bir enjektör ilaç daha vardı her birinden 3 er damla 1suluğa damlatmamı istedi diğer suluğa ise mercimek tanesi kadar probiyotik ve bir tablet elektroliti kırmamı karıştırmamı söyledi bakalım uyguladım şu anda daha hareketli konuşmaya ötmeye başladı 10 gün sonra kontrolü var o zamana kadar kullanmamı istedi
 

FındıkBaba

Bilgili Üye
Kuşunuzun durumunun iyiye gitmesine çok sevindim. Tedaviye, hiç aksatmadan veteriner hekimin önerdiği şekilde devam edin.

Umarım yakın bir zamanda, bu konuya gelip kuşum iyileşti diye bir mesaj yazarsınız :)
 

hayrican

Yeni Üye
söyledi bilmediği bir şey yemişse olabilir dedi annemde lavaş yerken sanırım ucundan didiklemiş o gün biraz ondan olmuş olabilir dedi şuanda şişlik geçti ilaçlarını düzenli olarak koyuyorum
 

FındıkBaba

Bilgili Üye
söyledi bilmediği bir şey yemişse olabilir dedi annemde lavaş yerken sanırım ucundan didiklemiş o gün biraz ondan olmuş olabilir dedi şuanda şişlik geçti ilaçlarını düzenli olarak koyuyorum

Ekmek yemesi bu şekilde bir şişkinliğe neden olmaz.
 

Ceydailker

Meraklı Üye
Geçtiyse iyi bari geçmiş olsun.. ben ishali dün kuşa kekik kaynatıp soğutup verdim kesti ishali ya şaşırtıçı biçimde bitkisel şeyleride araştırıp verin ihtiyaca göre minnacık onlar ilaça karşıyım mecbur kalmadıkça
 

FındıkBaba

Bilgili Üye
Hocam gerçekten bilmiyorum nedenini tam olarak kontrole gittiğimde tekrardan sorarım sizlerle de paylaşırım sanırım en son attığım ilaçlardan en sağdaki şişkinliğiyle alakalıydı

Kursağın o kadar şişebilmesi için kuşunuzun lavaşın çeyreğinden fazlasını yemesi gerekir :D

Mutlaka bizi bu konu üzerinden haberdar edin. İlacın ne olduğunu bilemiyorum ama işe yaradığı kesin. Kuşunuz umarım tez zamanda tamamen iyileşir :)
 
Üst