petshop
petshop

                   

  1. Türkiye'nin en büyük Muhabbet Kuşu Forumuna Hoşgeldiniz
    Eğer sitemize yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, lütfen öncelikle Forum Kurallarını okuyunuz. Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için Kayıt olmalısınız. Üye olmayanlar forumumuzdan yararlanamazlar.
    Eğer zaten kayıtlı kullanıcı iseniz, lütfen kullanıcı adınız ve şifreniz ile, Giriş yapınız. (Sitemize üyelik ücretsizdir)

    Notu Gizle

üretimde bir mayası hk.

Konusu 'Muhabbet Kuşu Bakımı ve Beslenmesi' forumundadır ve İbrahim AKSU tarafından 21 Şubat 2014 başlatılmıştır.

  1. İbrahim AKSU
    Çevrimdışı

    İbrahim AKSU New Member
    Altın Üye

    Katılım:
    13 Kasım 2013
    Mesajlar:
    567
    Beğenileri:
    0
    Merhaba arkadaşlarım, bira mayasının kuşlar üzerinde etkisi çok fazla, ustalardan öğrendiğimiz kadarıyla özellikle üretimde birçok faydası söz konusu, buna dayanarak bira mayası temin etmek istediğimde farkettiğim bir şeyi sizlerlede paylaşmak istedim.

    Aslında petshoplarda kuşlar için bira mayası diye satılan şey, bildiğimiz toz (boncuk) kuru ekmek mayası ile aynı şey, ve bu hepimizin bildiği kuru ekmek mayası bira mayası olarak pethoplarda örneğin 850 gr'mı 30-35 liraya satılmakta, aynı maya ekmek mayası olarak yine örneğin ben aldım 100 gr'mı sadece 1 lira, umarım ilgilenen arkadaşlarıma faydalı olur, iyi forumlar
     
  2. Aytekin DOĞAN
    Çevrimdışı

    Aytekin DOĞAN Active Member

    Katılım:
    21 Şubat 2013
    Mesajlar:
    1.125
    Beğenileri:
    0
    Bilen ve kullanan arkadaşlar açıklama yaparsa memnun oluruz. Nerden temin edebiliriz ve nasıl kullanırız bende merak ediyorum.
     
  3. İbrahim AKSU
    Çevrimdışı

    İbrahim AKSU New Member
    Altın Üye

    Katılım:
    13 Kasım 2013
    Mesajlar:
    567
    Beğenileri:
    0
    hocam her yerden temin edebilirsiniz çünkü bildiğimiz ekmek mayası :) benim bildiğim mamalarına katılıyor başka şekilde kullanan varmı bilmiyorum

    -- MUHABBETKUSU.COM.TR; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 11:22 -->-> Daha önceki mesaj 11:17 --

    http://www.muhabbetkusu.com.tr/baki...kusu-mamasinda-bira-mayasi-kullanimi-295.html

    burda zaten muhammet beyin bira mayası hakkında yazısı var bakabilirsiniz ki zaten ayrıca serkan erkan arkadaşmızın sitedede bilinen meşhur mamasının içinde bira mayası kullandığı bilinir.
     
    #3 İbrahim AKSU, 21 Şubat 2014
    Son düzenleme: 21 Şubat 2014
  4. CEM CANER
    Çevrimdışı

    CEM CANER Active Member

    Katılım:
    3 Ekim 2013
    Mesajlar:
    2.820
    Beğenileri:
    12
    benim kullandıgım mamanın icindede var fakat ben hazır aldıgım icin ayrı ayrı fiyatı ne kadar bilmiyorum
     
  5. Abdurrahman CENGİZ
    Çevrimdışı

    iki çeşik ekmek mayası var birincisi yaş maya ikincisi kuru maya küçük boncuk tanesi gibi olan boncuk tanesi gibi olandan bahsediyor ibrahim bey
     
  6. İbrahim AKSU
    Çevrimdışı

    İbrahim AKSU New Member
    Altın Üye

    Katılım:
    13 Kasım 2013
    Mesajlar:
    567
    Beğenileri:
    0
    evet aynen hocam kuru maya yani boncukda deniyor

    -- MUHABBETKUSU.COM.TR; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 11:28 -->-> Daha önceki mesaj 11:26 --

    ve benim burda üstünde durmak istediğim şey, kuşlara faydası olan bişey özellikle üretimde, fakat aynı mayayı bisürü para verip almanın bi anlamı yok, ben 100 gr pakmayayı 1 liraya aldım şuan kullanıyorum :)
     
  7. Abdurrahman CENGİZ
    Çevrimdışı

    mamasınamı katıyorsunuz
     
  8. İbrahim AKSU
    Çevrimdışı

    İbrahim AKSU New Member
    Altın Üye

    Katılım:
    13 Kasım 2013
    Mesajlar:
    567
    Beğenileri:
    0
    evet mamasına katıyorum ki zaten bildiğim kadarıyla başka bir kullanım şekli yok
     
  9. Abdurrahman CENGİZ
    Çevrimdışı

    bira mayası kuşun beslenmesi haricinde ne işe yarıyor acaba
     
  10. İbrahim AKSU
    Çevrimdışı

    İbrahim AKSU New Member
    Altın Üye

    Katılım:
    13 Kasım 2013
    Mesajlar:
    567
    Beğenileri:
    0
  11. Abdullah Dener
    Çevrimdışı

    Abdullah Dener Active Member

    Katılım:
    31 Aralık 2013
    Mesajlar:
    1.114
    Beğenileri:
    1
    Pakmayanın içeriği bira mayası yani öyle mi İbrahim bey bugün alayım öyleyse :)

    LG G2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi.
     
  12. speedy_one
    Çevrimdışı

    speedy_one Member

    Katılım:
    14 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    161
    Beğenileri:
    0
    Arkadaşlar ikisi aynı şey değil,kuşlar için kullanılan bira mayası bambaşka bir şeydir. O kullanacak olduğunuz tohum şeklindeki veya yaş olan mayanın kuşlarınıza bir faydası olmaz aksine kuşlarınızı kursak mantarı yaparsınız. Uyarımı şiddetle dikkate almanızı öneririm!!!
     
  13. Mehmet Ali ÖZÖĞÜR
    Çevrimdışı

    bira mayasıyla pak maya çok farklı şeyler nette araştırırsanız arada ne kadar fiyat farkı var görürsünüz
     
  14. erman_erman01
    Çevrimdışı

    erman_erman01 New Member

    Katılım:
    26 Eylül 2013
    Mesajlar:
    34
    Beğenileri:
    0
  15. İbrahim AKSU
    Çevrimdışı

    İbrahim AKSU New Member
    Altın Üye

    Katılım:
    13 Kasım 2013
    Mesajlar:
    567
    Beğenileri:
    0
    Valla paranız çoksa siz bilirsiniz arkadaşlar :) hiç bir açıklamanız yok sadece aynı şey değil deyip duruyorsunuz başka bişey bildiğiniz yok, evet aynı şey değil birine Servet ödüyorsunuz biriyse bedava tabi aynı şey değil :)
     
  16. speedy_one
    Çevrimdışı

    speedy_one Member

    Katılım:
    14 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    161
    Beğenileri:
    0
    Peki, sizin için şöyle bir sorum var İbrahim Bey,benim ortalama 20-25 tane kuşum var,10 tl ye 150 gr breewers marka bira mayası aldım. Her yaptığım 100 gr mamaya tuzlama yapar gibi kullandığımda (ki gerçek kullanımıdır) 1 yıldan fazla bir süre idare edicek kuşlarımı. Sorum şu; 1 seneden fazla kullanacağım bir ürüne 10 tl ödemek mi mantıklı benim için,yoksa 9 tl için kuşlarımın
    sağlığını tehlikeye atmak mı daha mantıklı? Karar sizin.......
     
  17. İbrahim AKSU
    Çevrimdışı

    İbrahim AKSU New Member
    Altın Üye

    Katılım:
    13 Kasım 2013
    Mesajlar:
    567
    Beğenileri:
    0
    Ekmek (bira) mayasnn faydalar (Saccharomyces Cerevisiae), Pet Bakm/Sal - Petarkada

    Siz burdan okumaya başlayın ben geliyorum hocam :)
     
  18. speedy_one
    Çevrimdışı

    speedy_one Member

    Katılım:
    14 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    161
    Beğenileri:
    0
    Ben onu okurken siz de şunu okuyun

    SİZİN İLK MSJINIZDA BAHSETTİĞİNİZ USTALARDAN BİRİNDEN ALINTIDIR

    Kanatlılarda ( burada kuşun cinsinin hiç bir önemi yok ) bira mayası yerine ekmek mayası kullanımını size kısaca özetlemek istiyorum.Bira mayası Saccharomyces cerevisiae adında yararlı bir bakterinin otoliz sonucu elde edilip kullanıma hazır bir ürün haline gelmesidir.Bu konu ile ilgili dünya çapında bir çok akademik makale yayınlanmıştır.Hatta en son yayınlanan akademik bir makalede aktif ve inaktif maya karşılaştırılmasında tüm yönleri ele alınmış ve inaktif mayanın çok daha faydalı olduğu bilimsel deneylerle kanıtlanmıştır.Yani piyasada satılan ( bir çoğu atıktır ) kanatlılar için ve diğer hayvanlar için satılan bira mayaları çok faydalı birer üründür.
    Bu maya suşları o kadar değerlidir ki her firma kendinde ki bakteriyi çelik banka kasalarında saklar...
    Gelelim ekmek mayasına o da bir Saccharomyces cerevisiae bakterisidir ancak bira mayasında kullanılan ile farklı suşlardır.Parçalanmaları islevsellikleri ve yaptıkları işler ikisi arasında tamamen farklılık göstermektedir.Bira mayası vücut ısısı ile parçalanabilirken ( ki bira mayası kullanıma hazırdır ) farklı bir Saccharomyces cerevisiae suşu olan ekmek mayası ancak 150 derece ve üzeri sıcaklıkta parçalanmakta ve kanatlı ve diğer hayvanların sindirim sistemlerine uygun değildir.Bu da hayvanlarda istenmeyen etkiler göstermekle beraber 1 / 2 lira dediğin rakamı çöpe atmaktan başka bir şey değildir.
    Sonuç itibari ile dünyanın hiç bir köşesinde ( burası hariç ) kuş üretimi ile uğraşan bir üretici Bira Mayası yerine Ekmek Mayası mayası kullandığını duymadım.Benim babam 35 yıllık fırıncıdır ve haliyle ben de onunla bu mesleği yapmaktayım buna ilave olarak da Gıda Teknikeriyim inanın Bira Mayası yerine Ekmek Mayası kullanılıyor olsa bunu da benden ucuza bulamazdınız...
     
  19. murat DEMİR11
    Çevrimdışı

    murat DEMİR11 Active Member

    Katılım:
    27 Kasım 2013
    Mesajlar:
    3.274
    Beğenileri:
    3
    Tam kullanayım bende ekmek mayısı dıyordum kaldım şimdi orta yolu bulsak bıraz bıra bıraz ekmek mayası olmaz mı :)
     
  20. İbrahim AKSU
    Çevrimdışı

    İbrahim AKSU New Member
    Altın Üye

    Katılım:
    13 Kasım 2013
    Mesajlar:
    567
    Beğenileri:
    0

    hocam kaynak gösterin size tamam diyeceğim kaynağınız nerede bu yazıyı aldığınız yer neresi yada konuyla ilgili yazılan bir kaç kaynak gösterin bana,
    Saccharomyces cerevisiae bu latince bi kelimedir ve sağlık alanında özellikle ilaç sektöründe eczacılık alanında bütün ilaçların prospektüslerinde latince ağırlıklıdır vede eczacılık eğitimi ilk bu latince maddeleri bakterilerin bitkilerin öğrenilmesiyle başlar, neden bunu söylüyorum çünkü Saccharomyces cerevisiae bütün mayaların üstünde şimdi elimdeki normal ekmek mayasısının üstündede parantez içerisinde aynı şey yazıyor, Saccharomyces cerevisiae kelimesini google bir yazın beni anlayacaksınız neler çıkıyor, ve bana tek bir yerde bira mayası ekmek mayası farklı şeydir yazan bir şey bulamazsınız, bulursanız helal olsun
     

Sayfayı Paylaş